Zbliżająca się katastrofa klimatyczna sprawia, że naukowcy szukają nowych rozwiązań, bardziej przyjaznych dla środowiska i klimatu. W mediach często pojawiają się fizycy pracujący nad nowymi źródłami energii, takimi jak fuzja termojądrowa czy bardziej wydajne ogniwa fotowoltaiczne. Jednak badania w dziedzinie chemii mogą sprawić, że będziemy wykorzystywać mniej surowców takich jak ropa naftowa, a te, których użyjemy, będzie można wykorzystać ponownie.

Jaki pomysł mają naukowcy na przetwarzanie zużytego oleju spożywczego? Gdzie mogą znaleźć zastosowanie materiały wyprodukowane na jego bazie? O tym opowie moja rozmówczyni w studiu TOK FM - dr Maria Kurańska, adiunkt na Wydziale Inżynierii i Technologii Chemicznej Politechniki Krakowskiej, kierownik projektu Eko2IzoPUR, jedna z ekspertek projektu Jutronauci 2019.

Przy okazji polecam archiwalne odcinki audycji o plastiku, innowacjach w kosmetyce i odchodzeniu od węgla.

Nowego odcinka „Człowieka 2.0” możecie posłuchać 5 października o godz. 14:20 (pierwsza część) i o godz. 14:40 (druga część) na antenie Radia TOK FM. Później będzie dostępny jako podcast na stronie archiwum audycji oraz w aplikacji mobilnej TOK FM. Kompletny spis odcinków znajdziecie na stronie WikiRadia. Zapraszam!