Firma Avegant, producent innowacyjnego zestawu słuchawek Glyph w kilka dni zamiast 250 tys. dolarów, zgromadziła aż 721 tys. dolarów na dalszy rozwój produktu. 

Słuchawki Glyph nie są wyposażone w ekran, ale zamiast tego transmitują obraz bezpośrednio do siatkówki oczu użytkownika za pomocą dwóch milionów maleńkich lusterek. Zdaniem producentów, nowa technologia naśladuje naturalny sposób, w jaki człowiek widzi swoje otoczenie. 

Słuchawki zaprojektowano, by udoskonalić oglądanie filmów, telewizji czy grania w gry komputerowe. Mogą jednak być wykorzystywane także do słuchania plików audio. 

W filmiku zamieszczonym na Kickstarterze Ed Tang, prezes firmy Avegant tłumaczył, że zebranie środków jest konieczne do zakończenia prac projektowych nad zestawem słuchawkowym, oraz ustalenie, w jaki sposób będzie można obniżyć koszty produkcji, tak by sprzęt mógł trafić do powszechnego użytku. 

Osoby, które wpłaciły kwotę ponad $499 otrzymają w pełni funkcjonalny prototyp słuchawek. Wersja beta trafi do testerów pod koniec roku.

Szczegółowe informacje w serwisie Kickstarter.