Technologie sieciowe zawłaszczają kosmos. Amerykański astronauta Mike Massimino korzysta z serwisu mikroblogowego Twitter, aby relacjonować postępy misji naprawczej do teleskopu Hubble'a. Na Twitterze znany jest jako Astro Mike. NASA nie narzuciła na Massimino ograniczeń i może on sprawozdawać co chce. Astronauta przygotowywał się do tego zadania już od kwietnia, kiedy zaczął relacjonować swoje przygotowania do startu. Massimino stwierdził, że blogowanie na Twitterze to sama przyjemność, tym większa, że jego serwis subskrybują ludzie, którzy ekscytują się podbojem kosmosu. Do tej pory Massimino regularnie zasila mikrobloga wpisami, które tworzą już unikatową, sieciową dokumentację misji naprawczej do teleskopu Hubble'a. W NASA Twitter to nowy sposób komunikacji ze społeczeństwem. Ale chyba atrakcyjny. „Twittuje” już następny astronauta - Mark Polansky, który w czrwcu leci z misją STS-127 na Międzynarodową Stację Kosmiczną (ISS). Twitter to serwis społecznościowy pozwalający na prowadzenie mikrobloga (długość wysłanej wiadomości nie może przekraczać 140 znaków), założony w marcu 2006 w San Francisco. h.k.