Całe zdarzenie zarejestrowała kamera ustawiona przez naukowców, którzy uczestniczyli w programie badań tygrysów syberyjskich na terenie rezerwatu Łazowskiego niedaleko Władywostoku. Na zdjęciach przez przypadek uchwycono orła przedniego atakującego młodego jelenia. Atak zakończył się sukcesem. Kilka metrów od miejsca, w którym zrobiono zdjęcie, znaleziono ciało jelenia.

Dr Linda Kerley z Towarzystwa Zoologicznego w Londynie (ZSL), która odkryła zdjęcia, przyznała, że w czasie swojej 18-letniej pracy badawczej nie natknęła się na nic podobnego.

Literatura naukowa dokumentuje liczne świadectwa ataków orła przedniego na różne gatunki zwierząt z całego świata, poczynając od tak małych jak króliki, poprzez kojota, aż do jeleni. Jeden z rekordów odnotowano w 2004 roku, gdy orzeł porwał młodego niedźwiedzia.

Orzeł przedni to jeden z najbardziej majestatycznych gatunków ptaków szponiastych. Jest to najsilniejszy z europejskich orłów. W locie osiąga prędkość do aż 160 km/h, przy nurkowaniu z dużej wysokości - nawet 320 km/h.