Gilette i YouTube rozpoczynają współpracę, aby dać klientom to, co najlepsze

Nowy kanał ułatwi wyszukiwanie najlepszych treści związanych z piłką nożną na całym świecie

Gillette i YouTube rozpoczęły szeroką współpracę, która ma na celu zrewolucjonizowanie sposobu odbioru treści i przeżywania piłkarskich emocji w Internecie. W wyniku wspólnego projektu Gillette Football Club – nowy kanał na YouTube, na którym zgromadzone zostaną najważniejsze treści związane z piłką nożną, w tym nagrania bramek, najważniejsze informacje i materiały zza kulis na temat głównych lig i klubów futbolowych, jak również oryginalne treści i programy powstające na wyłączność kanału. Gillette stanie się głównym sponsorem treści o tematyce futbolu dostępnych na YouTube w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.

Gillette Football Club (youtube.com/gillettefootballclub) będzie gromadzić nagrania wideo w jakości HD od partnerów YouTube do których zaliczają się największe piłkarskie ligi jak hiszpańska La Liga, francuska Ligue 1, włoska Serie A, niemiecka Bundesliga, oraz amerykański Major League Soccer. Materiały dotyczyć będą 80 różnych klubów, w tym Manchesteru City FC, Chelsea FC i FC Barcelona, a najnowsze wiadomości sportowe dostarczone zostaną przez tak znane kanały sportowe jak TalkSport i ESPN. Subskrybując kanał, widzowie będą mieli możliwość wybrania swoich ulubionych lig i klubów, z których nowe materiały wideo będą na bieżąco udostępniane.

Nowa platforma zmieni sposób, w jaki kibice oglądają, śledzą i dzielą się między sobą swoją pasją do piłki nożnej. Użytkownicy Gillette Football Club uzyskają zupełnie bezpłatny dostęp do najnowszych bramek i powtórek z meczów ich drużyn, a także unikalnych wiadomości i statystyk. Na kanale Gillette Football Club pojawią się również oryginalne programy rozrywkowe, produkowane przez studio Big Balls, jak również tak unikalne funkcje, jak gry społecznościowe, które zostaną wprowadzone już po debiucie kanału.

Matt Brittin, wiceprezes ds. sprzedaży i działalności operacyjnej Google na Europę Północną i Środkową powiedział: “YouTube jest tym specjalnym miejscem dla treści o wysokiej jakości zarówno dla widzów jak i reklamodawców. Coraz liczniejszy zespół partnerów YouTube ze świata piłki nożnej, stworzy zróżnicowane i atrakcyjne treści dla kibiców. Z przyjemnością łączymy siły z Gillette aby wspólnie zbudować fantastyczny, nowy kanał YouTube dla pełnej pasji społeczności fanów piłki nożnej.”

Tom Thirlwall, dyrektor generalny studia Big Balls Films, powiedział “Big Balls Films z entuzjazmem podejmie się tworzenia oryginalnych treści dla tej przełomowej i wyjątkowej inicjatywy dwóch najsłynniejszych światowych marek. Opracowaliśmy świeże formaty, które odzwierciedlają prawdziwe życie fanów piłki nożnej – ich dramaty, ekstazę, humor i umiłowanie do futbolu. Gillette Football Club to przełomowa inicjatywa, a Big Balls z dumą przyjmuje rolę awangardy nowej generacji mediów, dlatego chcemy być częścią tego sukcesu.”

Paul Whitehead, dyrektor handlowy We R Interactive – dostawcy gier, które pojawią się na platformie –  „Pozyskaliśmy duże, globalne audytorium ponad 5 milionów graczy w wieku od 16 do 34 lat, którzy spędzają ponad 50 minut dziennie w kontakcie z markami i treściami w naszej społecznościowej grze o piłce nożnej I AM PLAYR. Istnieje naturalna synergia między I AM PLAYR i Gillette, dlatego z entuzjazmem podejmujemy współpracę nad globalnym projektem, który zwiększy atrakcyjność gry zarówno dla naszych użytkowników, jak i fanów piłki nożnej w Gillette Football Club.”

Kolejnym składnikiem Gillette Football Club jest współpraca ze Squawka, firmą która stworzyła unikatowy system statystyczny oceniający osiągnięcia piłkarzy. Analizując ponad 2,5 miliona akcji piłkarzy z całej Europy, system daje fanom zaawansowany przegląd najlepszych graczy i drużyn na Starym Kontynencie. Te interaktywne statystyki dostarczają informacji o zawodnikach i zespołach, które najlepiej radzą sobie w danym sezonie, dając fanom możliwość wejścia w rolę ekspertów.

Sanjit Atwal, współzałożyciel i dyrektor generalny Squawka, skomentował – „Jesteśmy bardzo podekscytowani współpracą z Gillette i dumni, że system Squawka znalazł zastosowanie w tak innowacyjnej platformie jak Gillette Football Club. GFC daje fanom nowy sposób śledzenia zespołów. Mamy przy tym nadzieję, że połączenie materiałów wideo i statystyk będzie dla nich atrakcyjne. Ponadto uważam za fantastyczny pomysł, że globalna marka o tym znaczeniu inwestuje w nowe brytyjskie przedsiębiorstwa. Wierzę, że kolejne marki będą interesować się nowymi przedsiębiorstwami  wywodzącymi z Silicon Roundabout aby zwiększać swoją obecność w strefie cyfrowej.”

Na platformie swoje miejsce znajdzie również akcja streetfootballworld, z którą z powodzeniem współpracuje marka Gillette. Za każdego użytkownika zarejestrowanego na Gillette Football Club, Gillette przekaże jednego dolara (do wysokości łącznej kwoty 300 tys. dolarów) na konto streetfootballworld, przyczyniając się tym samym do poprawy jakości życia młodych piłkarzy na całym świecie.

Jürgen Griesbeck, założyciel i dyrektor generalny streetfootballworld, dodał – „streetfootballworld z ogromnym zadowoleniem dołącza do Gillette Football Club. Dzięki temu partnerstwu miliony fanów na całym świecie dowiedzą się, że piłka nożna to znacznie więcej niż tylko gra. streetfootballworld wspiera globalną sieć lokalnych organizacji, które każdego dnia pracują by pomóc młodym ludziom – chłopcom i dziewczętom – pokonać trudności takie jak ubóstwo, choroby czy brak wykształcenia. Mamy nadzieję, że Gillette Football Club zachęci fanów do udziału w grze i pomoże nam osiągnąć nasz cel – zmienić świat poprzez football”.

 

Kanał powstał pod kreatywnym przewodnictwem Proximity BBDO Paryż. „Gillette Football Club był wyzwaniem zarówno z twórczego jak i technicznego punktu widzenia,” – powiedział Olivier Rappe, dyrektor generalny Proximity BBDO Paryż. „Zgromadziliśmy ekspertów, dziennikarzy sportowych i wyjątkowych partnerów aby stworzyć program, który sprosta wysokim oczekiwaniom P&G i pomoże realizować priorytety biznesowe grupy.”

Gillette Football Club to pomysł zmieniający sposób, w jaki kibice oglądają i korzystają z treści dotyczących piłki nożnej. Dzięki niemu użytkownicy mogą być jednocześnie fanami, ekspertami i zawodnikami. Kanały zostaną uruchomione w wersji beta, a ich funkcjonalność i treści będą ulepszane i rozwijane w nadchodzących tygodniach.