IONIQ 5 – dobrze jest być pierwszym

IONIQ 5 nie jest pierwszym samochodem elektrycznym koreańskiego koncernu, ponieważ już od kilku lat Hyundai oferuje klientom modele KONA Electric i IONIQ Electric. Jest jednak pierwszym nowej submarki premium, której głównym celem jest zapewnienie maksymalnego komfortu podróżowania oraz wyznaczanie trendów w motoryzacji. IONIQ jest więc nie tylko nazwą, ale całą filozofią tworzenia samochodów na nowo. A może IONIQ to już styl życia?
IONIQ 5 – dobrze jest być pierwszym

Ekologia i styl

Hyundai wziął na siebie niezwykle trudne zadanie bycia pionierem w dziedzinie elektromobilności i choć praktycznie wszyscy producenci oferują już modele bezemisyjne, to właśnie Hyundai wyniósł pojęcie auta elektrycznego na wyższy poziom. Wysmakowana stylistyka nawiązująca do cyfrowego pixela, ekologiczne materiały i odprężająca przestrzeń we wnętrzu stają się znakiem rozpoznawczym azjatyckiego tygrysa.

IONIQ 5 to także dbałość o środowisko naturalne. Od siedzeń i podsufitki po wykończenie drzwi i podłokietniki wewnętrzne elementy wyposażenia wykonano z ekologicznych materiałów, takich jak butelki PET z recyklingu, przędze roślinne (bio PET) i naturalna wełna i ekologicznie przetworzona skóra z ekstraktami roślinnymi.

Stan nieważkości

IONIQ 5 powstał na zupełnie nowej, całkowicie płaskiej platformie E-GMP (Electric Global Modular Platform), która posłuży do budowy kolejnych elektrycznych modeli nowej submarki. Specjalne, płaskie ułożenie akumulatorów trakcyjnych pozwoliło na zaprojektowanie ultrakomfortowej kabiny, choć w przypadku tego modelu powinno się mówić o salonie. Jasne materiały obiciowe potęgują wrażenie przestronności, a cieńsza o 30 proc. konstrukcja foteli przednich zapewnia większą swobodę pasażerom siedzącym z tyłu.

To jednak nie wszystko, bowiem konstruktorzy Hyundaia przenoszą pasażerów na plan filmu science-fiction. Przednie fotele można rozłożyć do pozycji, w której ludzkie ciało otrzymuje idealne podparcie na całej swojej długości, co ma odpowiadać wejściu w stan nieważkości. Jeśli dołożymy do tego „dźwięki natury” odtwarzane z zaawansowanego systemu audio, okaże się, że ten film to już nie kosmiczna epopeja, a najprawdziwsze gwiezdne SPA.

Ładowanie to przyjemność

IONIQ 5 jest dostępny z kilkoma wariantami napędów elektrycznych. Wybierać można spośród dwóch opcji akumulatorów, 58 kWh lub 72,6 kWh oraz dwóch układów silników elektrycznych. Topowa wersja generuje moc 305 KM, moment obrotowy 605 Nm i przyspiesza do 100 km/h w 5,2 sekundy, a ładowanie szybką ładowarką 350 kW trwa zaledwie 18 minut od 10 do 80%.

Przejawem najwyższej dbałości o użytkowników IONIQ 5 jest usługa Charge myHyundai, dzięki której kierowcy uzyskują łatwy dostęp do prawie 280 tys. stacji ładowania na 29 europejskich rynkach. Każda z trzech taryf: Flex, Smart oraz Easy zapewnia najwyższy komfort użytkowania i optymalne koszty ładowania samochodu. Kluczem do sukcesu jest integracja systemu, którego sercem jest aplikacja w smartfonie wraz z kartą zbliżeniową służącą do identyfikacji użytkownika na stacji ładowania oraz jedna comiesięczna faktura.

Charge myHyundai integruje się z systemem multimedialnym samochodu IONIQ 5, dzięki czemu planowanie trasy staje się łatwe jak nigdy dotąd. Usługa dostępna jest także dla użytkowników modelu KONA Electric.