Prenumerata

Coaching Extra 1/21

Zaprojektuj swoją ścieżkę rozwoju

Pewnie byłoby najlepiej, gdybyśmy od razu mieli jasno sprecyzowane cele, wiedzieli, dokąd chcemy dojść i jak to zrobić najefektywniej. Nie zawsze jednak tak jest, a w świecie dynamicznych zmian nasze wcześniej określone cele mogą wymagać korekty. Zarówno w ich ustalaniu, jak i weryfikacji z pomocą przychodzi coaching ze swoimi sprawdzonymi i skutecznymi narzędziami. Pozwolą nam one doprecyzować nasze plany i ustalić nowe. Bo narzędzia, z których w swojej pracy korzystają coachowie, znakomicie nadają się do stosowania dla wszystkich na co dzień.

Prezentujemy 12 unikatowych warsztatów, które specjalnie dla czytelników „Coachingu Extra” przygotował Robert Łężak, mentor i coach, asesor EMCC z akredytacją EIA na poziomie Practitioner, uczący zawodu coacha m.in. w Norman Benett Academy, na studiach podyplomowych w Akademii Leona Koźmińskiego i Szkole Głównej Handlowej, prezes w European Mentoring and Coaching Council EMCC Poland, autor książki „Przewodnik na ścieżce coacha”.

Pomogą one w zaprojektowaniu swojej ścieżki rozwoju. Pokażą, jak skuteczniej wykorzystać czas, koncentrując się na działaniach, które dają poczucie sensu. Nauczą aktywnego słuchania, które wpływa pozytywnie na relacje prywatne i zawodowe. Podpowiadają, jak właściwie zadawać pytania i radzić sobie z przekonaniami, które działają jak hamulec. Robert Łężak zachęca też, by uczyć się na cudzych błędach i samemu ich nie powielać, a ćwiczenia, które proponuje, pomagają w lepszym zrozumieniu siebie i osiąganiu wewnętrznej harmonii. Dzięki nim można dostrzec nowe perspektywy rozwoju.

Sylwia Monostori
Redaktor prowadząca


6 | W ZGODZIE ZE SOBĄ 
8 | BŁĘDY JAKO SZANSA NA SUKCES | Każdy proces doskonalenia oznacza odkrywanie czegoś nowego o sobie. Warto do tego podejść z otwartością. 
12 | WSPÓLNE OMÓWIENIE REGUŁ | Przed procesem coachingowym klient i coach powinni omówić zasady współpracy i podpisać umowę. 
18 | CEL WŁAŚCIWIE OKREŚLONY | Coach odpowiada za proces, klient jest odpowiedzialny za cel, który chce osiągnąć. 
24 | NARZĘDZIA DO USTALENIA CELU | Sukces procesu coachingowego zależy od precyzyjnego ustalenia celu klienta. Podczas jego formułowania warto skorzystać z doświadczenia innych i skutecznych narzędzi. 
32 | LEPSZE KOMPETENCJE | 
34 | CZAS A POCZUCIE SENSU | Analiza sposobu wykorzystania czasu prowadzi do ulepszenia planów naszych działań i satysfakcji z nich. 
38 | AKTYWNE SŁUCHANIE | Umiejętność całkowitego skupienia się na tym, co mówi druga osoba, podnosi jakość komunikacji.
42 | BUDOWANIE RELACJI | Ważną umiejętnością jest odzwierciedlanie. Daje ono rozmówcy poczucie, że jest słuchany i rozumiany. 
48 | JAK UMIEJĘTNIE ZADAWAĆ PYTANIA | Trafnie dobrane pytania inspirują rozmówców do samodzielnego poszukiwania rozwiązań interesujących ich kwestii. 
52 | SŁOWA LECZĄ, SŁOWA KALECZĄ | Wyrazy i zwroty, których lepiej unikać podczas sesji coachingu i nie tylko. 
58 | ROZWIJAJ SIĘ 
60 | TECHNIKA W TECHNICE | Coach powinien wyłapać pojawiające się podczas sesji nowe tematy, np. dotyczące przekonań klienta, i proponować pracę z nimi. 
64 | BYĆ COACHEM | Ten zawód wymaga określonych kompetencji. Jeżeli kroczysz tą ścieżką, sprawdź, w jakim miejscu jesteś. 
70 | EWALUACJA – DOBRA PRAKTYKA | By doskonalić praktykę i zwiększać efektywność interwencji, coach powinien badać wyniki swoich działań i dokumentować efekty własnej pracy

Kup e-wydanie

Publio
Nexto
E-kiosk
E-gazety