Prenumerata

Focus Historia 4/2015

Co sowieccy naukowcy chcieli osiągnąć tworząc dwugłowe psy, krzyżówkę człowieka z małpą, manipulując ludzkim umysłem? Czy pracowali nad superbronią, którą zaskoczy nas Putin?

focus-42015-46_l

Focus Historia 4/2015

• INTRO
  • REKONSTRUKCJA Terminator 1504

CZŁOWIEK KONTRA ŚWIAT

• Rewolucjonista z wyboru / Łukasz Czarnecki Sun Yatsen wzniecił kilkanaście powstań przeciw władzy cesarskiej. Jest bohaterem zarówno w komunistycznych Chinach, jak i na Tajwanie.

MIGAWKA

• Swego nie znacie – Ruiny snów Hitlera / Michał Elmerych W Policach można oglądać ruiny jednej z najważniejszych fabryk benzyny syntetycznej Trzeciej Rzeszy.
  • Odkrycie miesiąca
  • Skarb nie z tej ziemi
  • Koktajl Mołotowa

NA CELOWNIKU - SOWIECKIE EKSPERYMENTY Żaden eksperyment nie był zbyt dziwny, brutalny czy... bezsensowny dla radzieckich naukowców.

• Pieskie życie w ZSRR / Błażej Dąbkowski Władimir Demichow stworzył kilkadziesiąt dwugłowych psów. Po co?
  • Małpoludy wszystkich krajów, łączcie się! / Piotr Szymczak W latach 20. sowieckie władze wsparły projekt skrzyżowania człowieka z małpą!
  • Żywe trupy Kremla / Błażej Dąbkowski Czy zombie gun, o którym wspominał Putin, istnieje naprawdę?

WYDZIAŁ ŚLEDCZY

• Agent nie może wątpić / Beata Dżon Pracownik Stasi Werner Teske zginął, bo myślał o ucieczce na Zachód.
  • Życie rodzinne i uczuciowe w getcie Stasi / rozmowa z Ruth Hoffmann
  • Historia z plakatu / Kolekcja Focusa Historia i Andrzeja Pągowskiego
  • Kryminalne zagadki historii – Śmierdzący dowód zbrodni / Marta Landau

POLSKA I ŚWIAT

• Brunatny cień na Zielonej Wyspie / Anna Gwozdowska
  • Komandos Hitlera Otto Skorzeny po wojnie kupił posiadłość w Irlandii. Czy stanowiła punkt przerzutowy dla nazistowskich zbrodniarzy?
  • Stalin kontra Leningrad / Violetta Wiernicka To przez błędy sowieckich władz mieszkańcy Leningradu umierali z głodu.
  • Słowacki wielkim... opiumistą był / Martyna Wrona Polscy wieszczowie, aby odnaleźć natchnienie, eksperymentowali z używkami.
  • Dzika namiętność / Małgorzata Brączyk Oskar Kokoschka zapałał wielkim uczuciem do... kukły Almy Mahler.
  • Blondynka na tronie / Joanna Lamparska