Prenumerata

Focus 8/2015

Zamiłowanie do wrażeń ekstremalnych pozwala przetrwać w bezpiecznym świecie!

focus-82015-65_l

Focus 8/2015

SPIS TREŚCI:

• Obserwatorium
  • Cywilizacja Ryzyko mamy w genach. Odziedziczone po przodkach zamiłowanie do wrażeń ekstremalnych pozwala przetrwać w bezpiecznym świecie – Kazimierz Pytko
  • Motoryzacja
  • Medycyna Wątroba z hodowli już za trzy lata. Z prof. Stephenem Badylakiem, amerykańskim specjalistą od medycyny regeneracyjnej, rozmawia Leszek Wiśniewski
  • Przyroda Dlaczego naukowcy grzebią w kupach? Nad znaczeniem odchodów w badaniach naukowych pochyla się dr Joanna Bagniewska
  • Nauka Pijmy kranówkę na zdrowie. Woda w naszych kranach jest czysta, zdrowa i tania – Daria Siemion Kosmos Dlaczego wszystko w kosmosie się kręci? I dlaczego częściej w lewo niż w prawo – wyjaśnia dr inż. Krzysztof Petelczyc
  • Psychologia Odpoczywaj uważnie. Co robić, żeby siedząc na plaży, myślami nie być w pracy, sprawdza Agnieszka Fiedorowicz
  • Jak to działa: Jak się robi oliwę z oliwek?
  • Rozrywka
  • Przyroda Mrówki na traktory! Owady potrafi ą sadzić, plewić i zbierać plony nie gorzej niż ludzie – Ewa Nieckuła
  • Technologia Nadchodzi energia słoneczna nowej generacji. Nowe baterie słoneczne będą tanie, elastyczne i bardzo wydajne – Marek Matacz Cywilizacja Łatwiej porwać niż poderwać. O małżeństwach zawieranych przemocą pisze Kazimierz Pytko
  • Rozmaitości
  • Kultura
  • Psychologia Google sprawia, że czujesz się mądrzejszy. Im bardziej dostępna jest wiedza, tym słabiej ją przyswajamy – Anna Piotrowska
  • Cywilizacja Złote zęby wracają do łask. Modne w Ameryce, niemodne w Europie
  • Historia Sterowcem nad Arktykę. Niezwykła wyprawa nad biegun północny – Tomasz Augustyniak Genialna bzdura: Palce ze stali
  • Gadżety
  • Fotostrony: Najstarsze zdjęcia naukowe
  • Pytania i odpowiedzi
  • Felieton: Skąd się bierze kożuch na mleku?

Kup e-wydanie