Prenumerata

Focus 05/2020

Kiedy będzie szczepionka na koronawirusa?

Focus 05/20

SPIS TREŚCI

Otwórz oczy

6 | Zdjęcie miesiąca
8 | Koronawirus: Superkomputer kontra pandemia, zwierzęta: żywe laboratoria, jak przetrwać izolację i niepewność
14 | Wydarzenia: Łatamy dziurę ozonową, komputerowy Nobel dla Pixara, neandertalczycy też jedli owoce morza

Innowacje

16 | motoryzacja: Volkswagen Golf 8. generacji, auta elektryczne trują mniej – ale nie w Polsce

Soczewki 2019

21 | Najlepsze polskie innowacje Plebiscyt „Focusa” rozstrzygnięty! Nasi czytelnicy wybrali zwycięzców w czterech kategoriach

Temat numeru

26 | Kiedy powstanie szczepionka na koronawirusa? Zespoły naukowców z całego świata ścigają się z pandemią COVID-19, pracując nad  szczepionką na wirusa. Kiedy będzie dostępna dla wszystkich potrzebujących?
36 | Algorytmy kontra wirus Felieton Leona Ciechanowskiego

Odkrycia

38 | Zdrowie z drukarki: Medycyna: Przedmioty wydrukowane na drukarkach 3D przydają się lekarzom bardzo wielu specjalności
42 | Do widzenia, Ziemio! Kosmos: W miarę starzenia się Układu Słonecznego będziemy musieli szukać domu coraz dalej od macierzystej planety
46 | Wielki smok patrzy.

Technologie: Powstający w Chinach system cyfrowej kontroli obywateli jest coraz bliższy doskonałości
50 | Czy wiesz że: Odkryto drzewo sprzed 40 tys. lat, zapach plastiku dezorientuje żółwie
54 | Rzeczpospolita sucha: Przyroda: Wszystko wskazuje na to, że po pandemii Polsce grozi susza 50-lecia
60 | Praca w czasach zarazy Felieton Jana Stradowskiego

Człowiek

62 | Świat tylko dla mężczyzn: Społeczeństwo: Od kombinezonów kosmicznych po leki – znaczna część przedmiotów codziennego użytku została zaprojektowana z myślą o mężczyznach
68 | Aby nas lęk nie opanował. Psychologia: Bliskość i poczucie wspólnoty to najlepsze remedium na przetrwanie izolacji
72 | Czytaj ludzi jak agent FBI. Psychologia: Jak rozszyfrowywać intencje innych, wyjaśnia Robin Dreeke, były agent FBI
74 | Czy wiesz że: Z powodu pandemii zmniejszyła się emisja dwutlenku azotu i dwutlenku węgla, Baskowie mają własną walutę, największa glicynia na świecie rośnie w Kalifornii
76 | Błogosławiona gorączka. Felieton Joanny Nikodemskiej

Przewodnik

78 | Kultura online. Które muzea możesz odwiedzić, nie wychodząc z domu
84 | Śmierć w laboratorium. Historia: Najgroźniejsze wypadki, jakie przytrafiły się naukowcom

Warto kupić

90 | Testujemy Motorola Moto G8 Power

Focus odpowiada

92 | Wasze pytania: Po co ludzie dotykają twarzy, dlaczego z wiekiem stajemy się niżsi?

Zaczynając od końca