Wszystkie z tych wniosków poparte są badaniami naukowymi. Na wstępie chcielibyśmy jednak zaznaczyć, że osoby, które nie znajdą na tej liście swoich cech nie powinny obawiać się o możliwości swojego intelektu.

Zebraliśmy siedem zaskakujących oznak, a nie „wszystkie” oznaki.

1. Bierzesz narkotyki

Nie, nie zachęcamy do brania środków psychoaktywnych! Naukowe czasopismo Epidemiology and Community Health opublikowało w 2012 badanie, wedle którego istnieje związek między otwartością na eksperymenty z narkotykami a inteligencją.

Co ciekawe, znacznie częściej ten związek obserwuje się u kobiet niż u mężczyzn.

2. Jesteś liberałem

Osoby z wyższym IQ mają tendencję do częstszego opowiadania się po stronie liberalnych postulatów. Nie da się oczywiście postawić takiej tezy jako uogólnienie, prosimy osoby o poglądach konserwatywnych o to by nie traktowały tego jako atak. Jak wynika z jedno z najbardziej reprezentatywnych badań amerykańskiego społeczeństwa, „National Longitudinal Study of Adolescent Health”, na próbie ponad 20 000 badanych na przestrzeni kilku dziesięcioleci: IQ skrajnych konserwatystów wynosi średnio 95 i jest o 11 punktów niższe od wyników liberałów.
Ci, którzy opowiadają się za zmianami utartych porządków, według naukowców, potrafią przełamać instynkty, które wpoiła nam ewolucja – a do tego potrzeba intelektu.

3. Jesteś samotnikiem

Zamiast zabawy w dużym gronie wolisz malutką grupę bliskich, lub wręcz wyłącznie własne towarzystwo? To może przemawiać za twoim intelektem. Istnieje powiedzenie, że „inteligentny człowiek nie nudzi się we własnym towarzystwie”, w którym jest sporo prawdy. Przykłady wybitnych osobistości nauki także często wskazują na to, że huczne zabawy w dużym gronie raczej je peszyły niż ośmielały.