Bugatti: historia marki

Bugatti jest dziełem jednego człowieka. Ettore Arco Isidoro Bugatti, bo o nim mowa, był synem projektanta mebli i biżuterii. Swoje pierwsze pojazdy tworzył już jako nastolatek – w wieku 17 lat, zamontował silnik tłokowy na ramie 3-kołowego roweru. 

Talent młodego konstruktora dostrzegł i docenił baron de Dietrich, jednak ta współpraca nie okazała się owocna. Młody Bugatti nie zniechęcał się i w 1909 roku postanowił otworzyć własną firmę w miejscowości Molsheim. 

Początkujący przedsiębiorca nie miał kapitału, dzięki któremu mógłby zatrudnić wykwalifikowaną kadrę projektowo-inżynierską. W jego zakładzie pracowali prości robotnicy, tym bardziej zaskakiwał fakt, że już pierwsze samochody, sygnowane nazwiskiem utalentowanego Włocha, były określane jako perfekcyjnie wykonane. 

Na początku XX wieku, wyścigi samochodowe cieszyły się rosnącą popularnością, jednak w tamtych czasach był to bardziej show niż poważna rywalizacja sportowa. Ettore Bugatti postanowił jednak podejść do tematu poważnie, co zaowocowało wielkim pasmem sukcesów. Aż do wojny samochody Bugatti seryjnie "meldowały się" na czołowych pozycjach we wszystkich najważniejszych wyścigach. O tym, jak ważne dla konstruktora były wyścigi, najlepiej świadczy fakt, że to właśnie samochód sygnowany nazwiskiem Bugatti po raz pierwszy korzystał z doładowania mechanicznego.

O ile już pierwsze samochody Bugatti były określane jako perfekcyjne maszyny sportowe, to na swój największy sukces, Ettore musiał poczekać do 1921 roku. Podczas GP Brescii, samochody Bugatti (model T12, napędzany silnikiem o pojemności 1,5 litra) osiągnęły linię mety na 4 pierwszych miejscach! 

W 1924 roku, rozpoczęła się era modelu T35. Maszyna królowała na trasach obiektów wyścigowych aż do 1929 roku.