Co, Twoim zdaniem, marki modowe powinny robić, by dbać o planetę?

Tak właśnie brzmiało nasze pytanie konkursowe. Timberland to idealny partner do rozmów o ekologii, bo już od dawna bardzo angażuje się w ochronę środowiska. Pilnuje standardów pracy w fabrykach, do produkcji używa materiałów pochodzących z recyklingu, a także wspiera lokalne społeczności sadząc drzewa i sprzątając tereny zielone podczas eventów. W 2009 roku pojawiła się na rynku najbardziej odpowiedzialna kolekcja marki - Earthkeepers, a w 2019 roku Timberland posunął się jeszcze dalej w kwestii ochrony środowiska i w swoich laboratoriach stworzył specjalną zieloną technologię ReBOLT. Dzięki ReBOLT w butach Timberland (zarówno cholewkach jak i podeszwach, ale także w wyściółkach i sznurowaniach) można znaleźć przetworzone butelki PET.

Z naszymi laureatkami Nadią, Dagmarą i Bogną spotkałyśmy się w modnym wegańskim Bistro Eden. Były z nami też influencerki Anna Pięta i Natalia Kusiak, oraz Brand Manager Timberland Polska - Joanna Zając-Cekierai Specjalista ds. social media Timberland Polska - Marta Augustyn. Zaczęłyśmy o rozmów o nowych eko trendach, o których opowiadała nasza redaktorka Ewa Stępień, jednak od płytkich ideologii szybko zaczęłyśmy rozmawiać o naszych własnych pomysłach, które marki modowe mogą faktycznie wykorzystać w praktyce. Padło kilka propozycji, które mogłyby wspomóc branżę mody w równie wysokim stopniu, jak marka Timberland i ich inicjatywa ReBOTL

Natalia Kusiak opowiedziała o swojej podróży do Afryki, przed którą musiała pozbyć się ze swojego mieszkania wszystkich rzeczy. Zabrała ze sobą tylko jeden plecak ubrań i przyznała, że był to czas który zmienił jej podejście do mody. Z ograniczoną ilością rzeczy czuła się zdecydowanie lepiej niż z przepełnioną rzeczami garderobą. Ania Pięta wyznała, że w swojej szafie nie ma nawet jednej sukienki. Gdy jej potrzebuje, pożycza coś od koleżanek. Wymienianie się ubraniami na "specjalne okazje" to w kręgu jej znajomych codzienność. Na szczęście mają podobny gust. Ania jeżeli już coś kupuje, to musi mieć pewność, że starczy jej to na lata. Woli zdecydować się tylko na kilka rzeczy rocznie, ale za to bardzo dobrej jakości. Wtedy w jej portfelu zostaje więcej pieniędzy i poranne wybory stają się łatwiejsze, a do tego pozostaje w zgodzie ze swoim eko sumieniem . 

Zwyciężczynie naszego konkursu naprawdę zachwyciły nas swoimi zgłoszeniami. A było ich tak wiele, że nie było to łatwe. Dziękujemy Wam, że byłyście z nami na warsztatach ELLE.pl x Timberland, oraz za to, że na co dzień podejmujecie mądre modowe decyzje.