Sercem roweru jest ręcznie spawana rama z aluminium 6061‑T6 Optimum G04, produkowana w Québecu. Devinci udziela na nią dożywotniej gwarancji, co świadczy o zaufaniu do własnej technologii. E‑Spartan Lite nie korzysta z geometrii high‑pivot znanej z modelu Spartan HP. Zamiast tego oferuje bardziej naturalną, dynamiczną charakterystykę prowadzenia i niższą masę całkowitą. Cały rower waży zaledwie 21,45 kg, co czyni go jednym z najlżejszych w swojej klasie.

Zawieszenie Split Pivot oferuje 165 mm skoku z tyłu, a z przodu zamontowano widelec RockShox Zeb o skoku 170 mm. To konfiguracja, która bez problemu poradzi sobie z wymagającym terenem i szybkimi zjazdami, oferując przy tym dobrą kontrolę i stabilność. Co więcej, Devinci postawiło na geometrię bez opcji regulacji – brak flip-chipów to gwarancja prostoty i niezawodności. Kąt główki ramy wynosi 63,5°, a reach w rozmiarze M to około 460 mm. Zastosowanie krótkich korb (155 mm) zmniejsza ryzyko uderzeń pedałami o przeszkody i ułatwia techniczne podjazdy.
Czytaj także: Focus Thron2 z inteligentnym ABS podbija górskie szlaki w nowej odsłonie
Napęd zapewnia silnik Bosch Performance Line SX – obecnie najlżejsza jednostka w swojej kategorii. Waży jedynie 2 kg, a przy tym generuje moment obrotowy 60 Nm i oferuje moc do 600 W. Wewnątrz ramy zintegrowano kompaktowy akumulator 400 Wh (również ok. 2 kg), który w trybie Eco zapewnia do 67 km zasięgu. Realnie, w zależności od trasy i stylu jazdy, można liczyć na 20–40 km. Dla osób potrzebujących więcej energii dostępny jest dodatkowy akumulator PowerMore 250 Wh, montowany w miejscu bidonu.

Rower oparto na konfiguracji typu mullet – 29-calowe koło z przodu i 27,5-calowe z tyłu. Taki układ zapewnia idealny kompromis między przyczepnością, zwrotnością a łatwością pokonywania przeszkód. To rozwiązanie często wybierane przez zaawansowanych riderów, którzy cenią sobie przewidywalne prowadzenie w trudnym terenie.

Devinci oferuje kilka wariantów E‑Spartan Lite. Podstawowy model Eagle 90 12s wyceniono na około 25 000 zł i wyposażono w napęd SRAM Eagle oraz amortyzację RockShox Select+. Wersja GX AXS 12s to koszt około 31 000 zł, ale w zamian otrzymujemy bezprzewodowy napęd SRAM GX AXS, topowe zawieszenie RockShox Ultimate oraz mocne hamulce SRAM Maven Silver. Choć cena nie jest niska, trudno znaleźć drugi tak lekki i wszechstronny e‑bike w tej kategorii.