Paweł Olszewski, autor książki, postanowił utrwalić całą historię rozwoju polskiego gamedevu, zaczynając od czasów “Dzikiego Wschodu” w kwestii praw autorskich, czyli wspomnianej giełdy komputerowej. A przy okazji przemycić wiele ciekawostek, które pozwolą dowiedzieć się m.in tego, kto na długo przed autorami przygód Geralta tworzył w Polsce gry komputerowe, które z powodzeniem sprzedawano na Zachodzie nakładem samego Electronic Arts, czy też dlaczego najpopularniejszą w Polsce konsolą pierwszej połowy lat 90. XX wieku została piracka podróbka sprzętu Nintendo?
GameOverDrive czyli historie z polskiej branży gier wideo
Paweł Olszewski to były redaktor naczelny polskich mediów gamingowych. Jak by nie było, temat zna od podszewki. A jak sam opisuje pomysł na powstanie książki? Oddajmy mu głos:
Spotykając na swojej drodze zawodowej urodzonych już w latach dwutysięcznych, stawiających w branży dopiero pierwsze kroki zapaleńców, jak i o wiele od nich starszych wysokiej klasy specjalistów migrujących do gamedevu z biznesu niezwiązanego z grami, odkryłem, że dosyć oczywista dla mnie, urodzonego gdzieś pomiędzy tymi pokoleniami wiedza jest dla nich sporym… odkryciem. A wspominane przy różnych okazjach branżowe historie, case studies, powiązania i zależności, stanowią dla nich realną wartość, pomagającą lepiej zrozumieć miejsce, w którym aktualnie wszyscy się znajdujemy. “GameOverDrive” jest książką przekrojowo zarysowującą rozwój sektora polskich gier wideo. Pozycją dla wszystkich, którzy chcą to zagadnienie poznać albo po prostu jeszcze lepiej zrozumieć.
Czytaj też: Takie gry są dobre dla zdrowia psychicznego! Nigdy nie jest za późno, by spróbować
GameOverDrive to historia opisująca narodziny, rozwój i późniejsze przyspieszenie polskiej branży gier wideo – które było kolosalne. Zaczyna się w czasach tuż po obradach Okrągłego Stołu, gdy w prawodawstwie panował totalny chaos i prowadzi po dzień dzisiejszy. A że mamy obecnie dobrą sytuację, nie trzeba chyba o tym nikogo przekonywać – globalny sukces “Wiedźmina” oraz doskonałe noty innych polskich produkcji są dowodem samym w sobie.
W książce dowiemy się, jaka była droga do obecnych sukcesów. Choć jeszcze nie znajduje się w sprzedaży, możesz zapisać się do newslettera na jej oficjalnej stronie (www.gameoverdrive.pl), dzięki czemu od razu zyskasz dostęp do jednego z rozdziałów, a także otrzymasz bonusy jak możliwość zamówienia unikalnego pakietu przedpremierowego, a także wgląd za kulisy powstawania książki. Zapisz się już dzisiaj i miej pewność, że dobrze poznasz historię rozwoju gier w Polsce!