Technologiczny gigant nie jest prekursorem w tej dziedzinie. Będzie musiał konkurować między innymi z Microsoftem, który testuje już usługę Project xCloud, Amazonem, który podobno również pracuje nad usługą gier osadzonych w chmurze, a także firmą Sony, która ostatnio znacznie obniżyła ceny za tego rodzaju usługę na swojej platformie PlayStation Now.

Podczas gdy większość wspomnianych usług działa tylko na komputerach PC lub konsoli, serwis Google Stadia będzie oferował również możliwość grania na telewizorach z wtyczką Chromecast Ultra, jak również na większości komputerów z przeglądarką Chrome i nowszych smartfonach Pixel. Kolejne urządzenia mają zostać dodane w 2020 roku.

Użytkownicy, którzy będą chcieli dołączyć do tej platformy gamerskiej jeszcze w tym roku będą musieli wykupić specjalny pakiet abonamentowy Premiere Edition, który kosztuje 129,99 dolarów i zawiera kontroler Google Stadia, wtyczkę Chromecast, trzymiesięczny abonament na streaming gier, a także dodatkowy abonament na 3 miesiące dla drugiej osoby. 

W przyszłym roku gigant z Cupertino udostępni kolejną opcję subskrypcji o nazwie Stadia Pro, która będzie zawierała jedną darmową grę i zniżki na zakup kolejnych tytułów. Jej cena będzie wynosić 9,99 dolarów. Google będzie również oferować bezpłatną wersję platformy z grami o niższej rozdzielczości.

Wśród tytułów dostępnych w momencie premiery znajdą się m.in: "Red Dead Redemption 2”, “Assassin's Creed Odyssey”, “Just Dance 2020” oraz trzy gry “Tomb Raider”. Wprawdzie tytuły dostępne w momencie premiery mogą nie być szczególnie atrakcyjne dla zapalonych graczy, biorąc pod uwagę fakt, że gra "Destiny 2" jest już dostępna za darmo gdzie indziej, a "Tomb Raider" ukazał się pierwotnie w 2013 roku, ale na horyzoncie jest nadzieja dla Google Stadia. Producenci niewydanych jeszcze gier, takich jak "Marvel's Avengers", "Watchdogs: Legion" i "Cyberpunk 2077" zapowiedzieli już, że opublikują na serwisie swoje nowe tytuły.

Firma Google zainteresowała się nie tylko streamingiem, ale i tworzeniem własnych gier w studio Stadia Games and Entertainment. Kieruje nim Jade Raymond, wiceprezes Google, który wcześniej pracował w Sony, Electronic Arts i Ubisoft. Autorskie gry Google Stadia mają pojawić się w przyszłym roku.

Platforma Google Stadia startuje 19 listopada w 14 krajach, w tym w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Szwecji, Francji i we Włoszech. Na razie na liście zabrakło Polski, ale w przyszłym roku Google planuje rozszerzyć usługę na kolejne kraje.