1. Dbaj o kluczowe relacje w swoim życiu i staraj się utrzymywać regularny kontakt z najbliższymi – nie tylko tymi, z którymi mieszkasz.

2. Nie poddawaj się pokusie, żeby się położyć i nic nie robić. Będzie trudno, ale postaraj się ją zwalczyć.

3. Nie porzucaj aktywności fizycznej – jest niezbędna dla dobrego fizycznego i psychicznego samopoczucia.

4. Uważaj na swoją dietę. Dla wielu osób nuda = jedzenie, ból = jedzenie, samotność = jedzenie. Ważne, by być tego świadomym. Staraj się jeść zdrowo.

5. Uważaj na alkohol. 

6. Wysypiaj się. To, że nie musisz zrywać się z rana do pracy, nie oznacza, że możesz siedzieć przed komputerem do 3 w nocy.

7. Czytaj książki i nie bądź newsowym ćpunem. Owszem, wiadomości są ważne, ale ich natłok może przyczynić się do spadku samopoczucia. Sięgaj po książki, które nie mają nic wspólnego z obecnym kryzysem.

8. Ogranicz korzystanie z mediów społecznościowych. Niekończące się przewijanie Twittera i Instagrama jeszcze nikomu nie wyszło na zdrowie.

9. Codziennie słuchaj ulubionej muzyki.

10. Jeszcze lepiej – rób muzykę. Nie musisz umieć, a sam akt tworzenia dźwięków będzie świetną terapią odprężającą.