
Firma stawia na nowy poziom doświadczeń zakupowych, określany mianem „Vibe-Shopping”, w którym AI ma rozumieć twoje intencje bez konieczności wpisywania idealnych słów kluczowych. Najbardziej ekscytujące nowości to jednak dwie funkcje z kategorii Agentic AI: możliwość zlecania AI wykonania połączeń telefonicznych do lokalnych sklepów oraz opcja automatycznego zakupu produktu w chwili, gdy jego cena spadnie do ustalonego przez ciebie poziomu. Pora pożegnać frustrację i przywitać inteligentne zakupy!
Google wprowadza narzędzia zakupowe z AI
Kto z nas nie unikał dzwonienia do kilku okolicznych sklepów, aby sprawdzić, czy upatrzony produkt jest dostępny od ręki, a potem musiał czekać na połączenie? Google rozwiązuje ten problem, wykorzystując technologię agentową, opartą na swoim modelu Gemini i technologii Duplex. Gdy użytkownicy w Stanach Zjednoczonych (tak, funkcja jest mocno ograniczona) wyszukują konkretne produkty, używając frazy „w pobliżu mnie”, zobaczą nową opcję: „Niech Google zadzwoni”.


Jak to działa?
- Po kliknięciu opcji, Google zada kilka dodatkowych pytań, aby precyzyjniej zrozumieć Twoje potrzeby (np. konkretny rozmiar, kolor).
- Następnie agent AI zadzwoni do pobliskich sklepów, aby zapytać o dostępność, cenę, a także ewentualne promocje.
- Po zebraniu wszystkich informacji (wraz z danymi o zapasach z innych sklepów), Google prześle Ci e-mail lub wiadomość tekstową z podsumowaniem odpowiedzi.
Usługa ta jest już wdrażana w kategoriach takich jak zabawki, zdrowie i uroda oraz elektronika. Google zapewnia, że AI będzie informować sprzedawców, że jest to połączenie automatyczne, a właściciele sklepów mają możliwość całkowitego zrezygnowania z udziału w programie. Muszą jednak pilnować aktualności swoich numerów i godzin pracy.
AI kupuje, gdy cena jest idealna
Kolejną przełomową funkcją jest możliwość zlecania agentowi AI automatycznego zakupu produktu w momencie, gdy jego cena spadnie do poziomu ustalonego przez użytkownika. Koniec z polowaniem na spadki cen i ryzykiem, że produkt się wyprzeda. Aby skorzystać z tej opcji, należy najpierw śledzić cenę danego produktu za pomocą funkcji śledzenia cen w Google Search. Użytkownik precyzyjnie określa szczegóły: konkretny rozmiar, kolor i maksymalną kwotę, jaką jest gotów zapłacić.
Czytaj też: Meta porzuca natywną aplikację WhatsApp dla Windowsa 11, a zużycie RAM-u szybuje w kosmos
Gdy cena spadnie, Google wyśle powiadomienie. W tym momencie użytkownik będzie miał opcję, by zlecić Google dokonanie zakupu w jego imieniu, za pośrednictwem Google Pay. Co kluczowe, agent zawsze poprosi o ostateczną zgodę oraz potwierdzenie szczegółów płatności i wysyłki, zanim sfinalizuje transakcję. Funkcja ta jest wdrażana u wybranych sprzedawców w USA, w tym m.in. Wayfair, Chewy, Quince oraz wybranych sprzedawców Shopify.
AI nie tylko dzwoni i kupuje, ale także usprawnia samo wyszukiwanie produktów.
Nowe funkcje zakupowe w Trybie AI wyszukiwarki Google (dostępne w USA) pozwalają użytkownikom na bardziej „płynne” wyszukiwanie, które przypomina bardziej rozmowę i podążanie za „wibracjami” (vibe-shopping), niż tradycyjne wyszukiwanie za pomocą słów kluczowych. Odpowiedzi AI Mode są teraz zorganizowane i dostarczają wszystkich niezbędnych szczegółów: cen, recenzji, zdjęć i informacji o zapasach. Użytkownicy mogą również porównywać produkty bezpośrednio w odpowiedziach. W Trybie AI pojawiać się będą również sponsorowane oferty, choć Google zapewnia, że będą one „bardzo naturalnie” wkomponowane.

Równolegle, funkcje zakupowe trafiają do aplikacji Gemini (również w USA). Odpowiedzi Gemini mogą teraz zawierać listy produktów, tabele porównawcze, ceny z internetu oraz informacje o tym, gdzie kupić dany przedmiot. Co ważne, firma podkreśla, że w aplikacji Gemini nie będą wyświetlane reklamy w kontekście tych funkcji zakupowych.