Czy długie opowieści sprawdzają się w internecie [AUDYCJA]?

Zapraszam do słuchania audycji “Człowiek 2.0” w TOK FM. W najbliższą sobotę po godz. 20 porozmawiamy o długich cyfrowych opowieściach.

Nowe technologie sprawiły, że zachłysnęliśmy się krótką, powierzchowną informacją. 160-znakowe SMS-y, 140-znakowe wpisy na Twitterze, kilkusekundowe filmiki na Vine czy Snapchacie – czyżby dłuższe opowieści wyszły z mody? Wręcz przeciwnie – dzięki internetowi i urządzeniom mobilnym zyskują nowe możliwości. W internecie można kupić wielostronicowe e-booki i czytać fanfiki. Serwisy wideo pozwalają na umieszczanie w nich wielogodzinnych filmów. Gracze spędzają mnóstwo czasu przed komputerami czy konsolami – nie tylko grając, ale też obserwując zawody e-sportowe i transmisje z rozgrywek innych graczy. Tę ewolucję napędza m.in. rosnąca szybkość łączy internetowych.

Nowe technologie sprawiły też, że pojawiły się nowe formy długich opowieści. Jedną z nich jest webdoc – interaktywna, multimedialna strona internetowa, która “wciąga” użytkownika w wirtualny świat. Podobnie działają przedsięwzięcia wykorzystujące wirtualną rzeczywistość (VR). Dlaczego lubimy takie długie formy? O tym opowiedzą Anna Desponds z Narodowego Instytutu Audiowizualnego i Lidia Rudzińska z Uniwersytetu SWPS.

Jak działa webdoc? Będzie można to zobaczyć podczas festiwalu NIna Wersja Beta w Warszawie. A oto filmowa zapowiedź jednego z webdoców – “Welcome to Pine Point“:

Przy okazji polecam archiwalne audycje o digitalizacji kultury, grach komputerowych i e-sporcie, wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości oraz nowych technologiach w sztuce.

Nowego odcinka “Człowieka 2.0” możecie posłuchać 12 września po godz. 20 na antenie Radia TOK FM. Później będzie dostępny jako podcast na stronie archiwum audycji oraz w aplikacji mobilnej TOK FM. Pełny spis odcinków znajdziecie na stronie WikiRadia. Zapraszam!