- Tego nikt jeszcze nie zbadał. Do tej pory krążyły obiegowe szacunki na ten temat, jednak nie zostały przeprowadzone żadne większe badania, na podstawie których można byłoby oszacować skalę zjawiska - mówi Małgorzata Błaszczyk z firmy Virtualo.

Według danych Allegro, współorganizatora akcji Czytnikoliczenie, w 2013 roku co 10 minut sprzedawany był jeden czytnik. Najchętniej kupowanym modelem był czytnik Kindle Classic, a szczyt sprzedaży przypadł na grudzień, kiedy jeden czytnik sprzedawał się średnio co 4 minuty. Najbardziej popularną marką był Kindle, który wybierało około 70% kupujących.

CZY PAPIEROWE KSIĄŻKI ODEJDĄ DO LAMUSA? POSŁUCHAJ NASZEJ AUDYCJI,

Czytnikoliczenie to pierwsza, ogólnopolska próbą sprawdzenia poziomu popularności urządzeń pasjonatów e-lektury. Akcja realizowana w dniach 22.05-04.06. będzie polegać na zameldowaniu się na specjalnej stronie http://czytnikoliczenie.pl, gdzie e-czytelnicy zarejestrują swoje urządzenia i dzięki temu będą mogli wybrać w prezencie jeden z czterech ebooków z serii "Focus Poleca" albo "Spowiedź heretyka" (wywiad-rzeka z Adamem "Nergalem" Darskim) wydawnictwa Burda Książki - partnera akcji Czytnikoliczenie, posiadającego w ofercie cyfrowej ponad 300 tytułów. W puli do zdobycia będzie 5000 ebooków. Sprawdzimy również kto czyta i jaki ma "styl" czytania oraz w jaki sposób nabył swój czytnik – mówi Małgorzata Błaszczyk z Virtualo. Uczestnicy akcji otrzymają również specjalne kody rabatowe na zakupy w księgarni ebooki.allegro.

Czytnikoliczenie to kolejny projekt realizowany z partnerami Virtualo dotyczący aktywnego badania popularności e-czytelnictwa w Polsce oraz innych zagadnień związanych z rynkiem ebooków. Aktywnie włączają się do nich również wydawnictwa, jak właśnie Burda Media. - Ebooki są dla nas istotnym projektem, dlatego na bieżąco konwertujemy materiał wydawniczy do wersji cyfrowej, organizujemy różne akcje rabatowe oraz udostępniamy bezpłatne ebooki, aby zachęcić do nowej formy czytelnictwa - mówi Justyna Wieczorek odpowiedzialna za projekt ebooków w Burda Media.

Jak wynika z badania Virtualo przeprowadzonego w 2013 roku, ponad 52% respondentów wskazało, iż przyszłość książek należy do ebooków. Potwierdzają to dane sprzedażowe za ostatni rok, według których w Polsce sprzedano prawie pół miliona książek cyfrowych.

Rynek ebooków, mimo młodego wieku i wciąż niewielkiego udziału w polskim rynku książki jest niezwykle ciekawym zjawiskiem skupiającym uwagę społeczną i biznesową. Rozwój nowych technologii i mobilne możliwości e-czytelnictwa sprawiają, iż pasjonatów książek cyfrowych wciąż przybywa.