Barbie Bowie. Lalka na cześć legendarnego artysty

Produkujący najsłynniejszą serię lalek na świecie Mattel chce w ten sposób uhonorować pamięć artysty. Oczywiście nie obrazi się przy okazji na naprawdę spory zastrzyk pieniędzy od fanów gwiazdora.
Barbie Bowie. Lalka na cześć legendarnego artysty

Swój sceniczny wizerunek zmieniał dziesiątki razy, nie ograniczał się stylami muzycznymi i gatunkami. David Bowie mógł być kimkolwiek. Teraz zostanie lalką. Zabawka będzie wyprodukowana w ograniczonym nakładzie, a jej sugerowana cena to 50$.

Zarówno strój Barbie jak i jej makijaż są cytatem z postaci Ziggy’ego Stardusta, w którego Bowie wcielał się w latach 1971-73. Przybysz z kosmosu, który trafił na Ziemię ze swoim zespołem Spiders From Mars przywiózł nam takie piosenki jak „Five Years Starman” czy„Suffragette City”. Album „The rise and fall of Ziggy Stardust” z 1972 roku opowiada historię wzlotu i upadku kariery pozaziemskiej gwiazdy rocka. Jednak już w 1969 Bowie nagrał album „Space Oddity” ze najsłynniejszą kosmiczną piosenką w historii rocka – tytułowym singlem, który zresztą doczekał się wykonania w przestrzeni.

Ziggy nie tylko wyglądał niesamowicie w swoim lśniącym stroju, butach na platformie i z pomalowanymi na krzyczącą czerwień włosami. Przybysz z Marsa był także biseksualny – zatem fakt, że powraca pod postacią kobiety nikogo nie szokuje. Bowie przekraczał granice płci niejednokrotnie w swojej karierze.

– Barbie oddaje cześć największemu kameleonowi popu – piszą przedstawiciele Mattela w zapowiedzi prasowej nowej lalki – Jego teatralne i muzyczne przemiany wciąż inspirują.

 

 

Przy okazji swojej „kosmicznej wycieczki” słynna lalka oddaje hołd jeszcze jednej wyjątkowej postaci związanej z podróżami pozaziemskimi. Mattel zapowiedział uwiecznienie w formie swojej lalki amerykańskiej astronautki Samanthy Cristoforetti. Spędziła ona 199 dni na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej w ramach projektu Dream Gap Project. Ustanowiła tym samym w 2014 rekord czasu przebywania kobiety w kosmosie.

Samantha Cristoforetti / fot. NASA

Jak przekonuje Isabel Ferrer, dyrektorka europejskiego marketingu marki, celem takich akcji jest „inspirowanie dziewcząt do tego, by stały się następnym pokoleniem astronautów, inżynierów i kosmicznych naukowców”.

Na koniec ciekawostka: pierwsza astronautka Barbie pojawiła się już w 1965 roku i nawiązywała do wyścigu między USA i ZSRR o podbój kosmosu.

 

 

 

Więcej:popkultura