Obok takiego zjawiska trudno przejść obojętnie. Gra mobilna „Pokémon Go” miała swą premierę w lipcu i błyskawicznie podbiła świat. Do tej pory została ściągnięta ponad 130 mln razy. Sama aplikacja jest darmowa, ale można dokupić dodatkowe opcje, co daje producentowi ponad 10 mln dolarów przychodu dziennie. W mediach pojawiły się niezliczone doniesienia o tłumach ludzi uganiających się za wirtualnymi potworkami, a także o wypadkach wśród graczy. Artykuł o fenomenie Pokémonów, którego jestem współautorem można przeczytać w najnowszym numerze "Focusa".

Z jednej strony „Pokémon Go” to połączenie znanych już elementów - koncepcji rozszerzonej rzeczywistości (augmented reality - AR) i barwnego świata Pokémonów, który zdobył ogromną popularność kilkanaście lat temu na różnych platformach: od gry wideo i animowanego serialu po grę karcianą i figurki dla kolekcjonerów. Z drugiej jednak to prawdziwy przełom w dziedzinie AR, która do tej pory była ciekawym, ale mało znaczącym elementem technologicznego krajobrazu.

Skąd wzięła się ogromna popularność „Pokémon Go”? I w jakim kierunku będą rozwijać się technologie rzeczywistości rozszerzonej? O tym opowiedzą Magdalena Ostoja-Chyżyńska, założycielka organizacji Human Tech Art i Maciej Schmidt, właściciel firmy MASKOM.PL specjalizującej się w technologii AR.

Przy okazji polecam archiwalne audycje o rzeczywistości rozszerzonej (z 2014 r.) i wirtualnej, nieznanych obliczach gier komputerowych, interfejsach mózg-komputer, kreatywnym kodowaniu i nowych technologiach w modzie.

Czy tak będzie wyglądać granie w „Pokémon Go” w niedalekiej przyszłości?

Mam nadzieję, że jednak nie ;)

Nowego odcinka "rozszerzonej rzeczywistości0" możecie posłuchać 27 sierpnia po godz. 20 na antenie Radia TOK FM. Później będzie dostępny jako podcast rozszerzonej rzeczywistości1 oraz rozszerzonej rzeczywistości2. Kompletny spis odcinków znajdziecie na stronie rozszerzonej rzeczywistości3. Zapraszam!