TouchlessAI ma opierać się o najnowsze technologie, takie jak sztuczna inteligencja, uczenie maszynowe i algorytmy cyfrowego przetwarzania sygnałów. Neurokognitywne modele doświadczania dotyku w środowisku wirtualnym mają sprawić, że interakcje z drugim człowiekiem oraz przedmiotami w sferze online będą jeszcze bardziej realistyczne.
Realizm na pierwszym miejscu
W poczuciu na przykład uścisku dłoni na odległość pomoże specjalny pulpit, konstruowany przez firmę Ultraleap, również biorącą udział w projekcie. Podczas wirtualnej rozmowy urządzenie odczytywać będzie puls rozmówcy i przekazywać go do drugiej osoby, dodatkowo zwiększając realizm całego doświadczenia.
“Dodatkowa informacja w postaci dotyku, wzmacnia zaangażowanie w rozmowę, pozwala na przekazywanie emocji. Tym samym sprawia, że nasz kontakt jest bliższy. Pandemia pokazała, że relacje na żywo mogą nagle zostać mocno ograniczone. Dlatego docelowo, we współpracy innymi, dążymy do tego, by ludzie mogli w pełni widzieć się, porozumiewać i jednocześnie podać sobie dłoń czy objąć się, czując czyjś dotyk – bez względu na ograniczającą ich odległość.” – wyjaśnia Daria Hemmerling, Senior R&D Engineer w SoftServe
Interesująco zapowiada się też rozwiązanie znane jako Touch The Story. Jest to audiobook wykorzystujący haptykę i stworzoną w jej ramach technologię o tej samej nazwie. W efekcie słuchacz będzie mógł odczuwać wrażenia opisywane w opowiadaniu. Oczywiście taka technologia może też znaleźć zastosowanie w innych miejscach i dziedzinach: muzeach, handlu detalicznym czy służbie zdrowia, łącząc technologię haptyczną z wizualizacją oraz dźwiękiem.
Twórcy projektu zwracają uwagę na wielorakie możliwości jest zastosowania
Maciej Szymkowski, przedstawiciel SoftServe, dodaje, że opisywane technologie mogą znaleźć zastosowanie nie tylko w przypadku nawiązywania relacji międzyludzkich, ale także w wielu branżach, takich jak m.in. retail. Działające tam przedsiębiorstwa często funkcjonują wielokanałowo – zarówno offline, w placówkach fizycznych, jak i online. Jednym z największych obszarów, w którym coraz częściej wykorzystuje się haptykę, jest gaming. Według Newzoo, liczba graczy stale rośnie i w 2022 roku przekroczy 3 miliardy.