E-ASTR – pierwszy gravel z silnikiem TQ-HPR40. Co oferuje nowy Ridley?

Rynek rowerów gravelowych z napędem elektrycznym zyskał właśnie nowego gracza. Ridley zaprezentował model E-ASTR – lekki, sportowy e-gravel, który łączy wyścigową geometrię znaną z modelu ASTR RS z zaawansowanym, kompaktowym napędem elektrycznym TQ-HPR40. To zaledwie drugi e-bike w ofercie belgijskiej marki, ale od razu rzuca się w oczy nowatorskim podejściem do integracji napędu i zachowania naturalnych wrażeń z jazdy.
E-ASTR – pierwszy gravel z silnikiem TQ-HPR40. Co oferuje nowy Ridley?

Sercem E-ASTR jest nowy silnik TQ-HPR40, wykorzystujący technologię przekładni harmonicznej (Harmonic Pin Ring Transmission). Dzięki niej cały układ napędowy – łącznie z akumulatorem 290 Wh i elementami sterującymi – waży jedynie 2,7 kg. Moment obrotowy 40 Nm i moc szczytowa 200 W zapewniają wspomaganie w trudniejszym terenie, ale nie dominują nad naturalnym doświadczeniem z jazdy. Celem było stworzenie roweru, który jedynie subtelnie wspiera pedałowanie, a nie zamienia się w motocykl. Dzięki temu podczas jazdy modelem E-ASTR rowerzysta ma naturalne wrażenia z jazdy, z lekką poprawą dynamiki zapewnianą przez napęd.

Czytaj także: Rower stworzony przez wysokich dla wysokich. DirtySixer znowu zaskakuje

Rama E-ASTR zachowuje karbonową konstrukcję i aerodynamiczny profil znany z modelu ASTR RS. Jedynym widocznym elementem sugerującym obecność napędu elektrycznego jest nieco większa rura dolna, w której ukryto akumulator. Całość prezentuje się wyjątkowo estetycznie – z eleganckim prowadzeniem kabli wewnątrz główki ramy, dwoma mocowaniami na bidon, w tym jednym kompatybilnym z opcjonalnym range extenderem o pojemności 160 Wh.

Geometria E-ASTR jest identyczna jak w modelu ASTR RS. Kąt główki ramy 71,5°, kąt rury podsiodłowej 74°, tylny trójkąt 425 mm i obniżenie suportu o 75 mm przekładają się na znakomite połączenie stabilności i zwinności. Duży prześwit na opony (do 52 mm szerokości) odpowiada aktualnym trendom w jeździe gravelowej, pozwalając na większy komfort i lepsze prowadzenie na luźnym podłożu.

Nowy Ridley dostępny jest w pięciu rozmiarach ramy i trzech wariantach osprzętu. Podstawowa wersja z napędem SRAM Apex XPLR AXS 1×12 kosztuje 7199 euro. Środkowa konfiguracja z SRAM Rival XPLR AXS 1×13 wyceniona jest na 8199 euro, a topowa wersja z grupą Shimano GRX 2×12 to koszt 8899 euro. Co więcej, Ridley umożliwia personalizację roweru poprzez konfigurator online – użytkownik może dobrać kolory ramy i komponentów zgodnie z własnymi preferencjami. Warto jednak pamiętać, że indywidualna konfiguracja może istotnie zwiększyć finalną cenę zakupu.

Rower E-ASTR jest już dostępny w sprzedaży. Informacje o dostępności w konkretnych krajach można znaleźć na stronie internetowej Ridley, gdzie udostępniono również mapę dealerów oraz pełną specyfikację techniczną.