Facebook dla biznesu

“Facebook at Work” to nowy pomysł Zuckerberga na to, jak zachęcić profesjonalistów do korzystania z popularnego serwisu społecznościowego.

Facebook pracuje nad nową, “biurową” wersją swojego serwisu. Powstanie ona specjalnie z myślą o specjalistach z różnych branży, którzy obecnie chętnie korzystają z innych serwisów, m.in. z LinkedIn. Nowy serwis “Facebook at Work” ma umożliwić użytkownikom prowadzenie rozmów ze współpracownikami, nawiązywanie profesjonalnych kontaktów czy wspólną pracę nad dokumentami. 

Facebook w zeszłym miesiącu poinformował, że jego kwartalne zyski wzrosły niemal dwukrotnie i obecnie wynoszą 802 miliony dolarów. Mark Zuckerberg jednak zapowiada, że zamierza intensywnie inwestować w przyszłość i nie poprzestawać na tym, co do tej pory udało mu się osiągnąć.

“Będziemy kontynuować ekspansję, inwestując agresywnie, by połączyć wszystkich użytkowników na świecie i tworzyć platformę internetową najnowszej generacji. Przed nami jeszcze daleka droga – mówił szef i założyciel Facebooka Mark Zuckerberg w rozmowie z “Financial Times”. 

Obecnie na całym świecie z Facebook posiada 1,35 miliarda aktywnych użytkowników. Serwis został założony w 2004 roku na Uniwersytecie Harvarda. Miał połączyć studentów tej uczelni. Obecnie Facebook szuka nowych możliwości rozwoju. Zapowiada stworzenie aplikacji, dzięki której użytkownicy będą mogli anonimowo dyskutować w wirtualnych “pokojach”, które przywodzą na myśl czaty, z których korzystaliśmy na samym początku rozwoju internetu. Testowane są także funkcje, które pozwolą na błyskawiczne, wirtualne zakupy, jedynie za pomocą przycisku “Kup to”.

Czytaj więcej: