Dziel się Rolkami inaczej. Instagram prezentuje “Blend”
Podczas gdy YouTube doszedł do wniosku, że użytkownicy oglądają za dużo Shortsów i dobrze byłoby wprowadzić im pewne ograniczenia przed doomscrolingiem, Meta idzie w zupełnie innym kierunku i jeszcze bardziej próbuje zachęcić użytkowników Instagrama go oglądania Rolek. Tym razem za pośrednictwem funkcji „Blend”. Dzięki niej razem ze znajomym lub znajomymi możemy stworzyć wspólny kanał Rolek, oparty na algorytmach rekomendacji dla każdego uczestnika:
Zobacz, dla kogo dana Rolka jest sugerowana na podstawie aktywności każdej osoby na Instagramie, w tym oglądanych i polubionych Rolek.
Czytaj też: WhatsApp z kolejnym ulepszeniem – koniec z chaosem w naklejkach
Zamiast więc ciągłego przesyłania sobie pojedynczych filmików (co stało się najczęstszą formą interakcji w aplikacji), “Blend” pokaże nam wszystkim Rolki, które indywidualnie zobaczylibyście w swoich osobistych kanałach, ale zebrane w jednym, wspólnym widoku. Co więcej, kanał “Blend” będzie dynamicznie dostosowywał się do naszych wspólnych zainteresowań na podstawie przyszłych Rolek, które udostępnicie w danym czacie.

Czytaj też: ChatGPT niczym cyfrowy detektyw. Nowa funkcja budzi niepokój o prywatność
Za stworzeniem „Blend” stała chęć zwiększenie aktywnego zaangażowania wokół wspólnych pasji, poprzez umożliwienie każdemu uczestnikowi czatu sprawdzenie naszych rekomendowanych Rolek w dowolnym momencie. Gdy czatu skomentują lub zareagują na Rolkę w “Blend”, w czacie pojawi się powiadomienie, zachęcając do dalszej dyskusji. Innymi słowy, to próba maksymalizacji zachowań związanych z udostępnianiem, w odpowiedzi na wzrost aktywności w prywatnych wiadomościach i popularność Rolek, które wciąż pozostają w tyle za TikTokiem i konkurencją.
Czytaj też: Google wprowadza udostępnianie ekranu i kamery w Gemini Live na Androidzie dla wszystkich
Czy to się przyjmie? Cóż, zobaczymy. Dla wielu osób może być to fajny sposób na interakcje z przyjaciółmi. Z drugiej strony, wydaje się, że większość obecnego udostępniania polega na przesyłaniu konkretnych, pasujących treści do określonej osoby, a nie na pokazywaniu innym pełnego obrazu tego, co widzimy w aplikacji. Tak czy inaczej, funkcja jest już wdrażana i taki kanał będzie można utworzyć z dowolnego czatu na Instagramie, klikając ikonę “Blend” u góry, a następnie zapraszając uczestników.