Z roku na rok wydajemy coraz więcej pieniędzy online. Nic dziwnego - szeroko rozumiane zakupy są jedną z głównych aktywności polskich internautów. Oto dane z nowego raportu „E-commerce w Polsce 2015. Gemius dla e-Commerce Polska” (do pobrania bezpłatnie na stronie Gemius.pl):

czynnosci wykonywane w internecie

Jak się okazuje, e-zakupy kuszą nas nie tylko możliwością zaoszczędzenia pieniędzy. Ważniejszy okazuje się inny czynnik - wygoda związana z możliwością kupowania o dowolnej porze i z dowolnego miejsca. Zwracamy też uwagę na to, jakie są koszty dostawy towaru:

czynniki motywujace do czestszego robienia zakupow online

Od lat poszerza się też wachlarz możliwości odbioru produktów, które kupiliśmy online. Część sklepów oferuje tzw. odbiór w punkcie (czyli w placówce firmy, na poczcie czy nawet w kiosku), ale największą popularnością wciąż cieszy się opcja najbardziej dla nas komfortowa:

najczesciej wybierane formy dostawy

O innych ciekawych aspektach polskiego e-handlu opowiedzą moi goście w studiu TOK FM: Karolina Karaś z Gemiusa, Piotr Birski z DHL Parcel i Jakub Gałęga z grupy Aviva.

Przy okazji polecam archiwalne audycje o e-handlu (od strony klienta i sprzedawcy), prywatności, płatnościach przyszłości oraz Polsce mobilnej.

Nowego odcinka "Człowieka 2.0" możecie posłuchać 1 sierpnia po godz. 20 na antenie Radia TOK FM. Później będzie dostępny jako podcast na stronie archiwum audycji oraz w aplikacji mobilnej TOK FM. Pełny spis odcinków znajdziecie na stronie WikiRadia. Zapraszam!