Wszystko dzięki sukcesom badaczy prowadzących wykopaliska archeologiczne na terenie Izraela. Dokonane odkrycia odnoszą się do tego, co było opisywane w tekstach Nowego Testamentu. Te opisywały działalność Jezusa na terenie Korozain, gdzie na początku XX wieku udało się zlokalizować ruiny wskazujące na istnienie starożytnej osady.
Czytaj też: Ogromny kamień zawiera ponad sto symboli. Niespodziewane odkrycie na Jukatanie
Jeśli zaś chodzi o domniemaną synagogę, w której miały miejsce cudowne uzdrowienia, to najprawdopodobniej właśnie udało się ją odnaleźć. A w zasadzie to, co po niej pozostało. Archeolodzy działali w obrębie świątyni datowanej na okolice III-IV wieku. Kiedy usunęli jej podłogę, ich oczom ukazały się sporych rozmiarów głazy starsze o kilkaset lat od widocznej gołym okiem budowli.
Istnienie postaci takiej jak Jezus Chrystus nie podlega dyskusji. Naukowcy dysponują dowodami potwierdzającymi ten fakt. Oczywiście kwestia prawdziwości różnego rodzaju opowieści z życia Jezusa stanowi znacznie większe wyzwanie dla badaczy. I nawet jeśli ostatnie sukcesy wynikające z izraelskich wykopalisk nie dostarczą nowych informacji na temat cudownych uzdrowień, to mogą pozwolić na lepsze zrozumienie nauk prowadzonych przez Jezusa.
Archeolodzy twierdzą, że znaleźli pozostałości świątyni, w której Jezus prowadził swoje nauki oraz dokonywał cudownych uzdrowień
Zdaniem uczestników ekspedycji dotarli oni do pozostałości synagogi, które pochodzą z I wieku. Byłoby to zgodne z życiorysem Jezusa, ale sami zainteresowani podkreślają, iż bardzo istotne będzie zebranie większej liczby dowodów, które potwierdzą lub podważą dotychczasowe doniesienia. Datowanie wydobytych skał nie jest możliwe, ale taka sztuka może się powieść w odniesieniu do znalezionych w pobliżu artefaktów.
Czytaj też: W Małopolsce znaleźli bardzo stary cmentarz. Pokazuje, jak dawno pojawili się tam ludzie
Z takiego właśnie założenia wyszli autorzy najnowszych dokonań. Co ciekawe, znalezione w ubiegłym stuleciu pozostałości synagogi wywodzącej się z końcówki starożytności sugerowały, iż świątynia została zbudowana z kamieni bazaltowych i ozdobiona motywami żydowskimi. Do środka prowadziły trzy wejścia, przy czym główne było skierowane w stronę Jerozolimy. Ale to, co znajdowało się na miejscu przed synagogą z III wieku, będzie przedmiotem dalszych badań.