Koniec cenowej sielanki? Amazon Prime drastycznie podnosi ceny

Amazon Prime od momentu debiutu na polskim rynku był bezkonkurencyjnym pakietem, oferując dostęp do mnóstwa usług w cenie, która wydawała się wręcz nierealna, zwłaszcza w porównaniu z rywalami. Za symboliczną kwotę 10,99 zł miesięcznie lub 49 zł rocznie, użytkownicy zyskiwali nie tylko solidną bibliotekę filmów i seriali w Prime Video, ale także darmową dostawę premium na Amazonie, a nawet dostęp do grania w chmurze dzięki Amazon Luna. Na tle konkurencji, która często wymaga znacznie wyższych opłat za samą platformę VOD, oferta Amazonu była (i w dużej mierze pozostaje) pakietem “must-have”.
...

Co więcej, jakość Prime Video stale rośnie. Platforma szczyci się udanymi produkcjami autorskimi, takimi jak “The Grand Tour,” “Człowiek z Wysokiego Zamku,” “Niezwyciężony” czy kultowy “The Boys”. Wszystko to sprawia, że wielu użytkowników najczęściej opłaca po prostu roczną subskrypcję, podczas gdy w przypadku pozostałych platform częściej sięgają po miesięczny plan, by móc uciąć koszty tuż po tym, jak nadrobią zaległości. Niestety, ta cenowa idylla właśnie dobiega końca.

Nowe ceny Amazon Prime

Informacje o planowanej podwyżce pojawiły się zarówno w serwisach zajmujących się okazjami (jak Pepper.pl), jak i na samej stronie pomocy technicznej Amazon Prime.

Nowe opłaty za Amazon Prime w Polsce zostały ustalone na:

  • 15,50 zł miesięcznie
  • 69 zł rocznie

Czytaj też: Google uruchamia funkcję „Disco”, by Gemini zrobił Ci porządek w przeglądarce

Oznacza to skok cenowy o około 40%. Chociaż procentowy wzrost jest wysoki i z pewnością odczuwalny, ale… no cóż, nawet z nową ceną Amazon Prime pozostaje niezwykle atrakcyjną ofertą, bo to w zasadzie miesięczny koszt Netflixa. Tymczasem tutaj mamy nie tylko dostęp na rok, ale też masę innych korzyści, w tym również tych zakupowych. Jednak problem w tym, że trudno powiedzieć, jak to z nowym cennikiem naprawdę jest.

Jak wspomniałam, na stronie pomocy Amazona znajdziemy już zmieniony cennik, ale kiedy sprawdziłam swoje konto – a subskrypcja roczna odnowi mi się 26 grudnia – widnieje tam nadal stara cena. Do tego zamieszanie jest również przy chęci wykupienia subskrypcji na stronie. Gdy wyszukamy w Google Amazon Prime, to w podglądzie widzimy „Amazon Prime za 69 zł rocznie”, ale już przechodząc na stronę – 49 zł rocznie i 10,99 zł miesięcznie. Wygląda na to, że ktoś tu nie może się zdecydować.

Czytaj też: Dla wielu nastolatków chatboty to codzienność. Popularność AI wśród młodzieży rośnie, a wraz z nią obawy ekspertów

Tak czy inaczej, jest raczej bardzo prawdopodobne, że już wkrótce subskrybenci dostaną wieści o podwyżce. W takich sytuacjach najbardziej prawdopodobny jest właśnie ten gorszy scenariusz. Jeśli wasz plan kończy się niedługo, warto monitorować sytuację. 40-procentowy wzrost to sporo, ale to nadal bardzo atrakcyjna opcja, nawet jeśli zapłacić będziemy musieli 20 złotych więcej w skali roku.