Konserwacja podwozia należy do czynności często lekceważonych przez kierowców. To spory błąd, który w dość krótkim czasie może narazić właściciela niezabezpieczonego auta na spore wydatki. Każdego dnia, podwozie samochodu jest narażone na uszkodzenia. W trakcie jazdy, kamienie i piasek uderzają o podłogę auta, systematycznie zdzierając fabryczne zabezpieczenie antykorozyjne. W rezultacie, blacha jest pozbawiona ochrony, a zimą, gdy na drogach zalega śnieg, błoto pośniegowe i największy wróg podwozia - sól - bardzo szybko pojawia się korozja. Pozostawienie auta w takim stanie skutkuje wystąpieniem rdzy, a finalnie - perforacji blachy. Dobrze wykonana konserwacja podwozia pozwala nie martwić się tym problemem przez okres od 4 do 6 lat. 

 

Konserwacja podwozia - ile kosztuje?

Konserwacja podwozia, jeżeli kierowca chce powierzyć tą czynność specjalistom, powinna być wykonana w warsztacie, który specjalizuje się w tego typu usługach. "Fachowcy", biorący takie zlecenia "z doskoku", często nie dbają o oczyszczenie skorodowanych miejsc. Nakładanie warstwy zabezpieczającej na uszkodzone obszary to kardynalny błąd, który niestety nie należy do rzadkości. Właściciel auta jest przekonany, że jego pojazd został należycie zabezpieczony, tymczasem pod warstwą ochronną postępuje proces korodowania. Specjalista który cieszy się dobrą renomą, raczej nie popełni takiego błędu.

Ile kosztuje konserwacja podwozia? Na finalny koszt usługi składa się wiele czynników, w tym renoma warsztatu, jakość użytych środków zabezpieczających, wielkość samochodu i stan podwozia. W niektórych przypadkach, auto wymaga jedynie zeszlifowania wierzchniej korozji i zabezpieczenia naprawianego miejsca, zdarzają się jednak sytuacje, w których uszkodzenie jest tak zaawansowane, że wymaga wspawania nowego kawałka blachy. Koszt konserwacji podwozia zwykle zamyka się w przedziale 400-900 zł, jednak gdy usługa obejmuje też zaawansowaną naprawę blacharską, może być drożej.

Jak przestawia się koszt zabezpieczenia auta, gdy taką czynność chcemy wykonać samodzielnie? To zależy. Podstawowe środki konserwujące, do nakładania pędzlem, można kupić za 30-40 zł. Nowocześniejsze preparaty, występujące w formie aerozolu ze specjalnym pistoletem, mogą kosztować od 80 do 200 zł. Do tego należy doliczyć konwerter rdzy, który kosztuje 20-80 zł, oraz preparat do zabezpieczenia profili zamkniętych - 15-30 zł. Niektóre środki wymagają użycia specjalnego pistoletu do gęstych mas i kompresora. Jeżeli kierowca nie dysponuje takim sprzętem, do ceny preparatów musi doliczyć minimum 1000 zł