W tym roku po raz pierwszy "Paszporty Polityki" przyznawano w nowej kategorii - kultura cyfrowa. "W redakcji, po długich dyskusjach i dojrzewaniu, przyjęliśmy definicję, że kultura cyfrowa to dzieła i zjawiska ożywiane kodem programistycznym. Więc np. gry, ale też inne formy interaktywne, interfejsy, aplikacje. W pierwszej edycji Paszportów z nową kategorią nominacje zdobyły trzy gry, każda świetna w swojej kategorii" - pisze na swym blogu Edwin Bendyk, opiekun nowej kategorii.

Najbardziej znanymi przykładami kultury cyfrowej są dziś gry wideo, ale zarazem te same gry w powszechnej opinii nadal nie są traktowane jako dziedzina kultury. Czy słusznie? I jak rozwijają się różne odmiany kultury cyfrowej w Polsce i na świecie? O tym opowiedzą moi goście w studiu TOK FM: Ludwika Mastalerz, krytyk filmowy, recenzent gier wideo oraz Michał Staniszewski ze studia Plastic, laureat „Paszportu Polityki“ w kategorii kultura cyfrowa.

Przy okazji polecam audycje archiwalne o e-sporcie, nieznanych obliczach gier, bezpiecznych grach wideo, digitalizacji kultury, polskich grach komputerowych i mobilnych, rzeczywistości wirtualnej i rozszerzonej. Oto zwiastun gry "Bound", stworzonej przez studio Plastic:

A tu wypowiedź Michała na temat kultury cyfrowej i "Paszportów Polityki":

Nowego odcinka "Człowieka 2.0" możecie posłuchać 21 stycznia po godz. 20 na antenie Radia TOK FM. Później będzie dostępny jako podcast na stronie archiwum audycji oraz w aplikacji mobilnej TOK FM. Kompletny spis odcinków znajdziecie na stronie WikiRadia. Zapraszam!