Mobilny świat aplikacji do zamawiania jedzenia online

Polacy coraz częściej korzystają ze swoich smartfonów!

Badania TNS Mobile Life wskazują, że 31% Polaków ma smartfona, a 1/3 z nich używa aplikacji mobilnych. W porównaniu z krajami zachodniej Europy czy Korei Południowej, wyniki nie fascynują. Ale jest coraz lepiej!

Z całą pewnością można stwierdzić, że ruch mobilny w Polsce stale rośnie. Na początku roku wynosił on 6,27%, a w sierpniu 9,92%. Podobny stały wzrost widoczny jest w skali globalnej – w styczniu 2013 roku ruch mobilny wyniósł 14,13%, a w sierpniu 18%. Choć w tym ostatnim przypadku widać tylko niewielkie wahania.

A jak ruch mobilny wygląda w innych krajach?

W Niemczech można było zauważyć ciekawe zjawisko – w styczniu ruch mobilny stanowił 29,69%, jednak w lipcu nastąpił nagły spadek do 18%, po czym w sierpniu nastąpił nagły wzrost do 40,01%.
Z kolei w Szwecji sytuacja jest podobna do Polski – w sierpniu ruch wyniósł 12,57%, a od stycznia wzrósł o nieco ponad 2,5 stopnie procentowe.

Najwyższy udział w ruchu mobilnym w styczniu można było odnotować w Korei Południowej – wynosił aż 37%. Później nastąpił spadek i w sierpniu 2013 wynosił on już 28%.

Jedzenie online przez telefon

W Polsce wzrost ruchu mobilnego, w celu zamówienia jedzenia online, zauważyć już można po samych danych związanych z odwiedzinami strony PizzaPortal.pl. Od momentu powstania aplikacji mobilnej PizzaPortal (październik 2012 rok) do końca sierpnia 2013 roku nastąpił wzrost wejść na stronę przez aplikacje o ponad 130%. Zwiększyła się również liczba nowych użytkowników, a także wyraźnie wydłużył się czas spędzania na stronie.

Według raportu Gemius i E-Commerce Polska 2013 Polacy coraz częściej zamawiają jedzenie na wynos przez Internet. Podobnie jest z aplikacjami mobilnymi służącymi do zamawiania jedzenia online.

Jak mówi Lech Kaniuk, od momentu, kiedy pojawiła się nasza pierwsza aplikacja mobilna na Androida, wyraźnie widać wzrost zamówień jedzenia składanych przez telefon. Porównując listopad 2012 roku i sierpień obecnego roku, liczba zamówień zwiększyła się o ponad 500%.

Jestem pod dużym wrażeniem rozwoju naszego kraju. Polska bardzo szybko się postępuje, jeśli chodzi o technologie i świadomość stosowania smartfonów oraz rozmaitych aplikacji mobilnych. Tak naprawdę jest ona na poziomie Szwecji, gdyż obecnie w Szwecji zauważa się jedynie lekkie wahania ruchu mobilnego, a w Polsce stale jest on rosnący – dodaje dyrektor zarządzający PizzaPortal.pl.

Technologie mobilne mają bardzo dużo do zaoferowania i można wykorzystać je w rozmaity sposób. Firmy i przedsiębiorstwa mają naprawdę szerokie pole do działania i wykorzystania potencjału mobilnego.