W głowach miłośników motoryzacji może natychmiast pojawić się pytanie o to, czym można konkurować z takimi klasykami jak BMW F900GS, Honda XL750 Transalp, Suzuki V-Strom 800, Yamaha Ténéré 700 czy Triumph Tiger? Okazuje się, że Moto Morini może przyciągnąć uwagę przede wszystkim rewelacyjną ceną.
Do napędu modelu X-Cape 700 producent wykorzystał nowy, rzędowy silnik dwucylindrowy o pojemności 693 cm³, a więc o około 50 cm³ większy od poprzednika. Średnica cylindra pozostała na tym samym poziomie 83 mm, natomiast skok tłoka wydłużono z 60 do 64 mm, co pozwoliło zwiększyć moc do 69 koni mechanicznych przy 8500 obr./min. Dodając 4 mm skoku tłoka, udało się zatem podnieść moc o 10 koni mechanicznych przy prędkości 8250 obr./min. Moment obrotowy wzrósł do 68 Nm przy 6500 obr./min, a więc 500 obr./min. niżej niż wcześniej.
Czytaj także: Motocykle już nigdy nie będą takie same. Szykują rewolucję, która wstrząśnie światem
Tutaj nowy motocykl możemy porównać do japońskiego modelu Yamaha Ténéré 700, którego silnik o pojemności 698 cm3 generuje nieco większą moc (72,4 KM) i dokładnie ten sam moment obrotowy co X-Cape 700. Mamy zatem do czynienia z bardzo podobnymi konstrukcjami, przy czym ta druga jest znacznie bardziej atrakcyjna cenowo.

Motocykl zbudowano na stalowej ramie kratownicowej i wyposażono w aluminiowy wahacz i koła o średnicy 19 cali z przodu i 17 cali z tyłu. Do wyboru są opony Pirelli Scorpion Rally STR na szprychowych felgach w wersji czerwonej i białej, a edycja Black Ebony ma felgi aluminiowe.
X-Cape 700 został także porządnie wyposażony.
Standardowo montowana jest centralna nóżka, a wersje z kołami szprychowymi są również wyposażone w zdalny regulator napięcia wstępnego, ułatwiający regulację zawieszenia oraz zintegrowaną kamerę, która nagrywa widok z perspektywy kierowcy i przesyła nagrania bezpośrednio na smartfon kierowcy.

Model X-Cape 700 waży 213 kilogramów na sucho, wysokość siedziska można regulować w zakresie od 820 do 845 mm, a prześwit wynosi 190 mm. Za zawieszenie odpowiada 50-milimetrowy widelec Marzocchi upside-down ze skokiem 175 mm z przodu oraz amortyzator KYB monoshock z tyłu o skoku 65 mm. Doskonałym uzupełnieniem tej konfiguracji są niezawodne hamulce Brembo.
Czytaj także: Za mniej niż 5000 zł można mieć nowy motocykl, ale warto zastanowić się dwa razy
Warto tutaj także dodać, że producent oferuje szeroką paletę akcesoriów, które pozwolą każdemu spersonalizować praktycznie każdy aspekt motocykla. Do X-Cape 700 możemy tutaj dobrać podgrzewane manetki, osłony silnika, torby wszelkiego typu, rajdowy wydech, czy w końcu osłonę miski olejowej.

Jeżeli zatem rozglądasz się po rynku w poszukiwania motocykla z tej właśnie kategorii, warto rozważyć X-Cape 700. Moto Morini nie jest tak znaną marką, jak Yamaha czy Triumph, ale bogate wyposażenie nowego motocykla przy bardzo atrakcyjnej cenie zasługuje na sprawdzenie. Ceny modelu X-Cape 700 w Polsce zaczynają się już od 33 900 zł.