Szukasz nowego motocykla? Nie dziwię się, bo Polacy je wręcz pokochali i to nie bez powodu

Wygląda na to, że w Polsce zaczęliśmy coraz chętniej sięgać po jednoślady z silnikami i wcale nie mówię tutaj o e-bike, a pełnoprawnych motocyklach. Te przewyższają samochody swoją mobilnością i manewrowością, zużywają mniej paliwa, generują mniejsze problemy podczas parkowania i gwarantują wyższą swobodę oraz przyjemność z jazdy, a patrząc na oferty producentów pokroju Brixton, wybór idealnego modelu “pod siebie” jest wręcz banalnie prosty.
Sunray 125 silver

Sunray 125 silver

Coraz więcej motocykli na polskich drogach. Nie boimy się nawet modeli sprowadzanych

Twarde dane mówią jasno – od początku 2024 roku Polacy kupili i zarejestrowali o 35% więcej motocykli, niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Mowa o aż 22185 jednośladach, których najwięcej, bo 4234 sztuk, przybyło na naszych drogach w czerwcu. Polskie magazyny mogą z kolei pękać w szwach, bo do tej pory na nasze ziemie sprowadzono aż 55209 używanych jednośladów, czyli o 27,5% więcej niż w ubiegłym roku. Innymi słowy, nie boimy się zagranicznym producentów, więc równie dobrze możemy spojrzeć przychylnym okiem na austriacką firmę Brixton, która od dziewięciu lat realizuje swoje marzenie podbicia świata wyjątkowym połączeniem klasycznego designu i nowoczesnej technologii, a do tego wysokiej jakości i szerokiej dostępności części zamiennych. To ostatnie tyczy się wielu krajów europejskich, a w tym Polski, bo od 2018 roku motocykle Brixton są sprzedawane na naszych ziemiach za sprawą firmy 4cv, która aktualnie ma w ofercie aż 12 różnych modeli.

Czytaj też: Ile trzeba zapłacić za dobry motocykl elektryczny? Ta firma twierdzi, że wystarczy mniej niż 5 tys.

Brixton Cromwell 125 ABS

Aktualnie Brixton cieszy się wysoką popularnością zwłaszcza w segmencie motocykli z silnikami o pojemności 125 centymetrów sześciennych i 250 centymetrów sześciennych. Niezależnie od modelu, każdy z nich wykorzystuje wtrysk paliwa EFI, ale oczywiście to nie jedyny ich wyróżnik, choć szczególne cechy wyposażenia tych motocykli są już zarezerwowane dla konkretnych modeli. Przykład? Kosztujący 10900 zł Brixton Crossfire 125 XS (2022), a więc kompaktowy motocykl do miejskiej jazdy, który robi użytek z czterosuwowego silnika chłodzonego powietrzem, 5-biegowej skrzyni biegów, teleskopowego widelca i dwustronnych amortyzatorów.

Brixton Crossfire 125 XS

Czytaj też: Na ten motocykl czekał cały świat. Wielka firma rozbija bank swoim Ninja H2 SX

Poszukujący czegoś bardziej zaawansowanego, mogą postawić na modele pokroju Brixton Felsberg 12 XC czy Brixton Cromwell 125 ABS, które kosztują tyle samo, bo 122900 zł i korzystają z tego samego 4-suwowego silnika o pojemności 0,125 litra. Podczas gdy pierwszy model pielęgnuje charakterystyczny styl scrambler i terenowe zacięcie, Cromwell stawia już na bardziej klasyczną formę mieszczucha, dorzucając do mieszanki m.in. system ABS i 14-litrowy zbiornik paliwa.

Brixton Sunray 125 ABS

Czytaj też: Po co komu spalinowy motocykl, kiedy na rynek wpadają dzieła pokroju Solar E-Clipse 2.0 Race Edition?

Kupując motocykle Brixton, możecie też zostawić na koncie firmy znacznie potężniejsze sumy, bo przykładowo za ważącego 180 kg Brixton Crossfire 500 XC wydacie 29900 zł, ale za to położycie ręce na wszechstronnym motocyklu z dwucylindrowym silnikiem Hondy o pojemności pół litra, który jest już chłodzony wodą i zaprzężony do 6-biegowej skrzyni. Z kolei całe 45900 zł będzie was kosztował 235-kg model Cromwell 1200 z dwucylindrowym, 1,22-litrowym silnikiem, który czerpie paliwo z 16-litrowego zbiornika. Jako że jest to flagowy motocykl Brixton, możecie po nim oczekiwać wszystkiego najlepszego, co aktualnie ma do zaproponowania ten producent.