Infinite Machine już raz zwróciła uwagę miłośników jednośladów przedstawiając skuter P1, który stylistyką nawiązywał do Cybertrucka. Teraz jednak firma wraca na rynek z zupełnie nowym produktem, który także kontynuuje tę samą śmiałą linię projektową. Rower elektryczny Olto wyróżnia się ostro zarysowaną sylwetką z wytłaczanego aluminium, osadzoną na solidnej ramie ze stali i odlewanego aluminium. Całość utrzymana jest w stylu retro-futurystycznym, który natychmiast kojarzy się ze swoistą motoryzacyjną awangardą. Niezależnie jednak od tego, pojazd spełnia wszystkie wymogi stawiane przed współczesnym, miejskim środkiem transportu.
Olto został zaprojektowany z myślą o dwóch osobach. Długie siedzisko i wysuwane tylne podnóżki pozwalają na komfortową jazdę z pasażerem. Rowerzysta może pedałować lub włączyć w pełni elektryczny tryb jazdy. Wtedy też pedały blokowane są magnetycznie i zamieniają się w wygodne podnóżki. Mocy z pewnością nie zabraknie, zważając na fakt, że za napęd odpowiada silnik o mocy 750 W, umieszczony w tylnej piaście, który zapewnia wspomaganie podczas pedałowania.
Czytaj także: Niczym sportowy samochód wśród e-bike. Ten nowy rower sprawi, że porzucisz samochód
Standardowo Olto osiąga prędkość do 32 km/h. W trybie terenowym możliwe jest podniesienie prędkości granicznej do 53 km/h. Za źródło energii służy tutaj wyjmowany akumulator litowo-jonowy 48 V / 25 Ah, umieszczony pod siedzeniem. Pełne naładowanie trwa około 5,5 godziny i zapewnia zasięg do 64 km.
Sterowanie ustawieniami roweru odbywa się za pomocą dedykowanej aplikacji mobilnej oraz ekranu wbudowanego w kierownicę. Za jego pomocą użytkownik może regulować poziom wspomagania, monitorować prędkość, odległość oraz poziom baterii. Z poziomu aplikacji mobilnej mamy możliwość śledzenia roweru w przypadku kradzieży, a także możliwość zablokowania kół i kierownicy. Dla bezpieczeństwa w rowerze znajdziemy także specjalne miejsce na umieszczenie AirTaga.

Czytaj także: Nowa generacja to mini rewolucja. Elektryczne rowery nabierają nowego sensu z Moustache Game
Dla komfortu jazdy po nierównych ulicach rower wyposażono w zawieszenie o skoku 60 mm z przodu i 21 mm z tyłu. Hydrauliczne hamulce tarczowe na obu 12-calowych kołach zapewniają skuteczne zatrzymywanie w każdych warunkach. Dopełnieniem konstrukcji jest w pełni zintegrowane prowadzenie kabli, mocne oświetlenie LED z kierunkowskazami i przedni reflektor o jasności 1120 lumenów. Olto dysponuje również motocyklowym klaksonem oraz biegiem wstecznym, który ułatwia manewrowanie. Ten ostatni komponent może być bardzo przydatny, szczególnie jeżeli uświadomimy sobie, że rower ma masę aż 80 kg. Do noszenia po schodach do mieszkania na trzecim piętrze raczej się on nie nadaje.
Cena roweru została ustalona na poziomie 3495 dolarów. Pierwsze egzemplarze trafią do swoich właścicieli jesienią 2025 r.