27 października 2011: Huawei zaprezentował podczas ITU Telecom World 2011 pierwszy na świecie system telepresence ViewPoint TP3106 działający w rozdzielczości 1080p z prędkością wyświetlania 50/60 ramek/s.
ViewPoint TP3106 zapewnia prowadzenie niezwykle realistycznych videokonferencji, dzięki czemu umożliwia międzynarodowym organizacjom bardziej efektywną komunikację.
ViewPoint TP3106 to najbardziej zaawansowany system videokomunikacji firmy Huawei. Dzięki bardzo oszczędnemu wykorzystanie łącza – nawet do 30 procent niższemu niż obecnie stosowane standardy – pozwala on przedsiębiorstwom na znaczną redukcję kosztów operacyjnych. ViewPoint TP3106 zapewnia także doskonałą jakość obrazu HD oraz dźwięk w systemie surround, dzięki czemu użytkownicy mają wrażenie dużej autentyczności
rozmowy z rozmówcami oddalonymi o tysiące kilometrów, tak jakby była ona realizowana „tu i teraz”.
ViewPoint TP3106 firmy Huawei jest zbudowany w oparciu o otwartą platformę, która może zostać zintegrowana z istniejącymi rozwiązaniami Unified Communication (UC), podsystemami multimediów IP oraz tradycyjnymi systemami videokonferencji. System umożliwia użytkownikom korzystanie z „teleobecności” (ang. telepresence) w dowolnym miejscu i czasie, na dowolnym urządzeniu typu smart. Dzięki prostej obsłudze ViewPoint TP3106 może być z powodzeniem używany przez firmy i instytucje z różnych branż i sektorów, takich jak m.in.: edukacja (w systemach e-learning), usługi medyczne, sądownictwo, energetyka, służby ratunkowe i zarządzania kryzysowego, administracja rządowa i samorządowa.
Firma Huawei silnie angażuje się w rozwój innowacyjności branży teleinformatycznej.
W zakresie videokonferencji Huawei aktywnie uczestniczy w pracach organizacji i grup roboczych opracowujących standardy oraz zalecenia technologiczne, takich jak m.in. ITU-Study Group 16. Zaowocowało to m.in. uzyskaniem przez Huawei ponad 600 patentów z zakresu systemów videokonferencji.
Oferowane przez Huawei produkty telepresence zostały wdrożone w ponad 50 krajach, m.in. w Australii, Brazylii, Indiach, Meksyku, RPA i Wielkiej Brytanii.
„Potrzeby klientów i branży ICT zawsze stanowiły siłę napędową dla rozwoju Huawei” – powiedział William Xu, Prezes Huawei Enterprise. „Z przyjemnością oddaję w ręce naszych klientów system ViewPoint TP3106, który pozwoli im na prowadzenie realistycznych wideokonferencji w zgodzie z hasłem „One World, One Team”, a także pomoże zwiększyć wydajność przy jednoczesnej redukcji kosztów” – dodaje William Xu.
Podczas międzynarodowej konferencji ITU Telecom World 2011 w Genewie, firma Huawei zaprezentowała również portfolio rozwiązań zwiększających efektywność funkcjonowania instytucji sektora publiczego.
Znalazły się wśród nich między innymi produkty z kategorii e-Edukacji i e-Transportu wspomagające administrację publiczną w tworzeniu inteligentnych miast. Z kolei rozwiązania typu “Safe City” pomagają zwiększyć poziom bezpieczeństwa społeczeństwa dzięki zastosowaniu inteligentnego systemu nadzoru video. Jest on wyposażony w takie funkcje jak rozpoznawanie twarzy, wykrywanie intruzów oraz porzuconych przedmiotów, umożliwiając władzom podejmowanie świadomych decyzji i odpowiedniej reakcji. Zaprezentowane rozwiązanie dla e-Edukacji oferuje bogactwo narzędzi edukacyjnych i funkcji interaktywnych, pozwalających nauczycielom na zdalne udostępnianie materiałów. Jest to szczególnie przydatne w przypadku osób mieszkających w odległych miejscowościach, a dodatkowo pomaga także redukować koszty projektów edukacyjnych o szerokim zasięgu. Rozwiązanie G-cloud (ang. Government-cloud czyli chmura dla sektora publicznego) stanowi zintegrowaną platformę wspierającą modernizację usług publicznych i ułatwiającą prowadzoną na dużą skalę współpracę pomiędzy organizacjami sektora publicznego i społecznościami lokalnymi.
W pierwszej połowie 2011 roku przychody Huawei Enterprise ze sprzedaży wzrosły o 80 procent w stosunku do tego samego okresu w roku ubiegłym.
W związku z silnym rozwojem w sektorze enterprise, a także na kluczowych rynkach takich jak Ameryka Południowa i Europa, Huawei Enterprise przewiduje podwojenie w tym roku wartości kontraktów i dojście do poziomu 4 miliardów dolarów.
Huawei Enterprise planuje również wzmocnienie pozycji lidera na rynku azjatyckim, a także zwiększenie obecności na rynku bliskowschodnim, w Rosji i Brazylii. W ciągu następnych pięciu lat spodziewane dochody Huawei Enterprise ze sprzedaży mają osiągnąć wartość 15 miliardów dolarów i stanowić 20 procent wszystkich dochodów firmy.
Aby lepiej komunikować swoją misję i prezentować atuty firmy jako partnera dla sektora enterprise, Huawei Enterprise zaprezentował również nowe hasło światowej kampanii komunikacyjnej: „A Better Way”.
„Hasło ‘A Better Way’ ilustruje misję Huawei Enterprise jako firmy, która pomaga swoim klientom w pełni wykorzystywać potencjał rozwiązań ICT dla sektora enterprise i podkreśla nasze zobowiązanie, jakim jest zapewnienie najwyższych standardów obsługi klienta. Realizując ambitną strategię biznesową, Huawei Enterprise dąży do zostania liderem branży ICT w ciągu najbliższych pięciu lat” – mówi William Xu. „Silna pozycja lidera w każdej sferze ICT, oddanie idei innowacyjności skupionej na potrzebach klienta oraz wysokie kompetencje w dziedzinie rentownych rozwiązań technologicznych odegrają kluczową rolę w realizacji naszych planów” – dodaje Xu.