Wody wyrzuciły na brzeg ciało prawdziwego olbrzyma. Tego wieloryba nikt się tutaj nie spodziewał

Na plaży w stanie Mississippi (USA) zauważono ogromne ciało płetwala zwyczajnego. Najpewniej zwierzę zostało wyrzucone na brzeg przez wody morskie. Jeszcze nigdy na wybrzeżu Stanów Zjednoczonych w tym miejscu nie obserwowano tych wielkich waleni, a tym bardziej martwych. Naukowcy zastanawiają się, jaka mogła być przyczyna zdarzenia.

W Pass Christian, w amerykańskim stanie Mississippi tuż przy wodach Zatoki Meksykańskiej zostało dostrzeżone wielkie ciało jakiegoś zwierzęcia. Po wstępnych badaniach okazuje się, że jest to płetwal zwyczajny. To pierwszy raz w historii, kiedy mieszkańcy tego regionu zaobserwowali, jak morze wyrzuciło na brzeg tego narażonego na wyginięcie walenia – o wydarzeniu donosi zarówno Associated Press, jak i lokalny WLOX.

Płetwal zwyczajny jest drugim największym zwierzęciem na świecie po płetwalu błękitnym. Długość jego ciała dochodzi do 27 metrów. Płetwale tego gatunku zmieniają obszary bytowania w zależności od pory roku. Chociaż zamieszkują oceany na całej kuli ziemskiej, to latem migrują w obszary polarne, aby żerować, a zimą wracają do cieplejszych wód, gdzie samice wydają na świat młode.

Czytaj też: Fale tak gigantyczne, że zagrażają nawet największym statkom. Tajemnicze zjawisko wydawało się występować losowo

Dostrzegli martwego wieloryba na plaży. Nigdy wcześniej czegoś takiego tam nie widzieli

Zatem obecność płetwali zwyczajnych w Zatoce Meksykańskiej podczas chłodniejszej pory roku nie powinna dziwić. Zaskakuje to, że zwierzę zostało znalezione martwe bez znanych przyczyn. Jest to pierwszy raz w stanie Mississippi, kiedy natrafiono na taki okaz i czwarty w basenie Zatoki Meksykańskiej od 20 lat. Ostatniego martwego płetwala znaleziono na plaży w Teksasie w 2012 roku.

Nieco grozy wydarzeniu dodaje fakt, że trzy dni wcześniej na tę samą plażę w Pass Christian zostało wyrzucone ciało martwego delfina.

Szczątki płetwala zostały poddane dokładnym badaniom, w tym genetycznym. Naukowcy z Instytutu Badań nad Ssakami Morskim będą chcieli poznać przyczynę śmierci zwierzęcia. Istnieją przesłanki, że ssak był chory i utknął w kanale statku.

Czytaj też: Odczyty nie pozostawiają wątpliwością. Z dziurą ozonową dzieje się coś kompletnie niespodziewanego

Płetwale są pod szczególna obserwacją w obecnych czasach, ponieważ liczne polowania na ssaki w ciągu ostatnich dekad silnie przetrzebiły populację. Obecnie zabronione są polowania na płetwale celem odbudowania się gatunku.

Warto dodać, że te ogromne walenie sporadycznie także wpływają do Morza Bałtyckiego. Ostatni raz w 2015 roku wody wyrzuciły na plażę w Stegnie ciało martwego płetwala, które potem zostało przekazane do badań naukowych.

Więcej:wieloryby