Prezerwatywa na miarę

Badania prowadzone w USA wskazują, że tylko 1 na 7 mężczyzn stosuje regularny rozmiar prezerwatyw.

Czytaj także: Zagadka penisa

Badania nad rozmiarami prezerwatyw przeprowadził jeden z wiodących producentów na podstawie zakupów dokonywanych zarówno w sklepach, jak i w sprzedaży internetowej.

Przeciętna długość penisa to ok 14 cm, jednak różnorodność w tej kwestii jest  olbrzymia i waha się od 4 cm nawet do 26 cm. Tymczasem prezerwatywy w Stanach Zjednoczonych są zazwyczaj sprzedawane tylko w jednym rozmiarze – ok. 17 cm, co oznacza, że są o kilka cm dłuższe niż przeciętny członek. Różnice między dostępnymi rozmiarami są zaś minimalne. Największe dostępne prezerwatywy mają długość ok. 21 cm.

Prezerwatywy, podobnie jak wszelkie wyroby medyczne, muszą być poddane serii rygorystycznych testów. Zazwyczaj obejmują one tzw. test balona, w którym są wypełniane wodą lub powietrzem aż do pęknięcia. Badania takie są prowadzone jedynie na wąskich przedziałach wielkości.

Badania natomiast pokazują, że ponad połowa mężczyzn przyznaje, że dostępne prezerwatywy są dla nich zbyt długie, zbyt krótkie lub za cienkie. Niewygodne prezerwatywy mogą powodować dyskomfort, a nawet zsuwać się i zwiększać ryzyko niepożądanej ciąży.

W latach 2011 i 2012 firma przeprowadziła pilotażowe badania w Europie i wprowadziła aż 95 różnych rozmiarów i grubości prezerwatyw, a następnie badała, czy cieszą się zainteresowaniem konsumentów.

Okazało się, że klienci kupowali regularnie aż 83 z 95 rozmiarów, a średnia kupowana długość wynosiła 13,2 cm. Jedynie 13% z tych prezerwatyw pokrywało się z rozmiarami, jakie są dopuszczane przez firmy testujące.

Zdaniem przedstawicieli firmy, badania skupiają potrzeby całej populacji i pokazują, że mężczyźni potrzebują korzystać z niestandardowej rozmiarówki.