Nowa generacja kół to efekt połączenia zaawansowanych badań aerodynamicznych z praktycznym doświadczeniem wyniesionym z jazdy po najtrudniejszych szutrowych trasach. Kompleksowa modernizacja linii karbonowych kół Reynolds ATR zaowocowała produktami, które mają być lżejsze, szybsze i bardziej uniwersalne od swoich poprzedników.
Redukcja wagi i nowa aerodynamika
Najbardziej rzucającą się w oczy zmianą jest znaczące obniżenie masy całego zestawu. Nowe koła ATR są lżejsze o 124-140 gramów w porównaniu do poprzedniej generacji. To dość imponujące osiągnięcie, zwłaszcza że producent jednocześnie wprowadził szereg ulepszeń technicznych i obniżył cenę produktu.

Wszystkie trzy modele z odświeżonej linii wykorzystują wspólny kształt obręczy – profil DET2 o kształcie litery V o głębokości 42 mm i szerokości zewnętrznej 33,8 mm. Inżynierowie Reynolds przeprowadzili symulacje komputerowe oraz testy w tunelu aerodynamicznym, które wykazały stabilne korzyści aerodynamiczne dla opon gravelowych o szerokości od 35 mm do 45 mm.
Czytaj także: Wynaleźli koło na nowo. Takich obręczy potrzebuje każdy rowerowy wojownik
Taki zakres kompatybilności oznacza praktycznie maksymalną wszechstronność. Rowery wyposażone w te koła mogą używać wąskich opon do szybkiej jazdy po asfalcie lub szerokich modeli do wymagających warunków terenowych, zachowując przy tym optymalne właściwości aerodynamiczne.
Reynolds dołączył do grona producentów stosujących technologię beadów bez haczyków o szerokości 25 mm. To rozwiązanie obsługuje opony od 30 mm do najszerszych modeli, które zmieszczą się w ramie roweru. Grubsze, proste ścianki beadów w połączeniu z głębokim kanałem centralnym i blokadą beadu mają poprawiać dopasowanie opon i bezpieczeństwo przy niskim ciśnieniu.

Dodatkową korzyścią jest deklarowana przez producenta zwiększona odporność na uderzenia – cecha szczególnie istotna podczas jazdy po nierównych szutrowych drogach czy leśnych ścieżkach.
Trzy warianty do wyboru
Wszystkie modele wykorzystują ten sam lekki układ włókien karbonowych CR6, różniąc się wyborem piast i komponentów. Każdy wariant jest kompatybilny z bębenkami Shimano HG, MicroSpline, SRAM XDR oraz Campagnolo N3W, wykorzystuje mocowanie tarczy hamulcowej Centerlock i osie przelotowe 12 mm.
Najtańszy model ATR Expert kosztuje 1450 dolarów i waży 1496 gramów. Wykorzystuje w pełni frezowane piasty Ringlé SRX Road DB z trzema zapadkami i 12-stopniowym kątem zaangażowania, co daje 30 punktów zaangażowania. Koła są przewleczone szprychami Sapim Sprint w konfiguracji 24/24 z mosiężnymi nyplami.
Blacklabel ATR Expert za 1900 dolarów waży 1425 gramów i oferuje szybsze zaangażowanie dzięki piastom Ringlé Super Bubba X z sześcioma zapadkami i 4-stopniowym kątem. Model ten wykorzystuje płaskie szprychy Sapim CX-Delta i aluminiowe nyple.
Najdroższy Blacklabel ATR Pro kosztuje 2300 dolarów przy wadze zaledwie 1385 gramów. Wyposażony w frezowane piasty Industry Nine Torch Road z trzema zapadkami i 6-stopniowym kątem zaangażowania, używa mniejszej liczby szprych (20/24) typu Sapim CX-Ray.
Dożywotnia gwarancja i doświadczenie producenta
Reynolds to marka należąca do Hayes Bicycle, która może pochwalić się 70-letnim doświadczeniem w produkcji włókna węglowego. Wszystkie koła są projektowane i testowane przez zespół inżynierów w Utah, którzy łączą pracę laboratoryjną z praktycznym testowaniem na rowerach.
Firma oferuje dożywotnią gwarancję na obręcze karbonowe dla pierwszego właściciela, co świadczy o przekonaniu do jakości własnych produktów. To szczególnie ważne w przypadku kół gravelowych, które muszą wytrzymać trudne warunki jazdy po szutrze, kamieniach czy korzeniach.
Czytaj także: Dwa kółka w pionie, czyli jak działa rower?
Nowe koła Reynolds ATR są dostępne od zaraz we wszystkich trzech wariantach. Każdy model jest fabrycznie przygotowany do montażu opon bezdętkowych i zawiera odpowiednie zawory. Całość prezentuje się jako przemyślana modernizacja, choć jak zawsze w przypadku produktów premium, ostateczna ocena należy do użytkowników, którzy przetestują je w prawdziwych warunkach gravelowych.