Jak ulepszyć ideał za krocie? Cannondale pokazało nowe rowery Synapse

Cannondale zaprezentowało nową wersję roweru szosowego Synapse — bardziej wszechstronną, nowocześniejszą i wygodniejszą niż dotychczasowe modele. Synapse nie mieści się w jednej, konkretnej kategorii: to rower o wyścigowych korzeniach, ale zaprojektowany z myślą o codziennym użytkowaniu. Łączy nowoczesne rozwiązania technologiczne, zintegrowany schowek i duży prześwit na opony, oferując połączenie osiągów i praktyczności.
Jak ulepszyć ideał za krocie? Cannondale pokazało nowe rowery Synapse

Model Synapse po raz pierwszy trafił na rynek na początku XXI wieku jako alternatywa dla tradycyjnych rowerów wyścigowych. Został zaprojektowany z myślą o osobach ceniących zarówno osiągi, jak i komfort jazdy. To podejście zyskało uznanie wśród amatorów i profesjonalistów.

Nowa wersja także podąża w tym samym kierunku. Rower sprawia wrażenie dynamicznego nawet podczas postoju i łączy cechy typowe dla całej gamy szosowych modeli Cannondale z kierownicą typu drop-bar. Konstrukcja została przystosowana do jazdy zarówno po nierównej nawierzchni, jak i po gładkim asfalcie. Kluczowym elementem jest system Proportional Response, który dostosowuje geometrię ramy oraz układ warstw karbonu do konkretnego rozmiaru, co zapewnia spójną jakość jazdy niezależnie od wersji.

700 U Synapse Crb 5 – PYW

Czytaj także: Szosa czy szuter? Nowa Denna od Orbea nie każe Ci wybierać

Rama Synapse Hi-MOD waży 979 gramów, natomiast wersja standardowa 1143 g. Obie wykorzystują system Delta Steerer, w którym przewody prowadzone są przez zintegrowany zestaw sterowy i trójkątną rurę sterową. Takie rozwiązanie poprawia aerodynamikę i porządkuje okablowanie. Sztyca w kształcie litery D zwiększa elastyczność pionową, co przekłada się na większy komfort jazdy.

Nowy Synapse oferuje również spory prześwit na opony: do 42 mm z tyłu i do 48 mm z przodu (przy zachowaniu odpowiedniego marginesu). Pozwala to na sprawne poruszanie się nie tylko po asfalcie, ale i po szutrowych drogach. Producent deklaruje, że rama jest o 18% bardziej elastyczna niż w poprzednim modelu — bez wpływu na precyzję prowadzenia.

Jedną z istotnych nowości jest schowek StashPort zintegrowany z dolną rurą ramy. Można w nim przechowywać podstawowe narzędzia, przekąski czy kurtkę przeciwdeszczową. Wewnątrz znajduje się też akumulator zasilający system SmartSense — rozwiązanie integrujące oświetlenie, radar Garmin Varia oraz bezprzewodowe napędy elektroniczne (np. SRAM AXS). Wszystkie komponenty korzystają ze wspólnego źródła zasilania.

Czytaj także: Nowy rower Van Rysel XCR to perła w koronie sieci Decathlon. Przygotuj się na spory wydatek

Druga generacja SmartSense to mniejsze i jaśniejsze światła (do 800 lumenów), bardziej uporządkowane okablowanie oraz nowy, wymienny akumulator o czasie pracy do 24 godzin. System jest teraz bardziej intuicyjny w obsłudze i łatwiejszy w serwisowaniu.

Rower dostępny jest w kilku wariantach. Najwyższy model LAB71 wyposażono w napęd SRAM RED AXS XPLR, piasty DT Swiss 180 i karbonowe koła Reserve, a także pełną integrację SmartSense 2.0. Wersja Carbon 1 oferuje grupę Ultegra Di2 i fabrycznie zamontowany miernik mocy. Modele Carbon 2 i Carbon 3 korzystają z elektronicznych przerzutek i karbonowych kół przystosowanych do systemu bezdętkowego. Nawet podstawowy model Carbon 5 zawiera mechaniczną grupę Shimano 105, zintegrowany schowek StashPort i geometrię nastawioną na stabilność.

Nowy Cannondale Synapse to przykład roweru stworzonego do codziennej jazdy w różnych warunkach. Łączy w sobie osiągi, komfort i funkcjonalność w jednej, spójnej konstrukcji. Nic więcej nie trzeba.