Do niedawna wydawało się, że firma czy biznesmen najpierw musi odnieść sukces, a dopiero potem może przeznaczyć część swych dochodów na cele dobroczynne. Tak wyglądało to w przypadku Billa Gatesa czy Marka Zuckerberga. Podobnie jest w przypadku dużych korporacji, które coraz częściej angażują się w działania społecznie odpowiedzialne, np. otwierając działy CSR (Corporate Social Responsibility).

Jednak na rynku coraz częściej pojawiają się startupy, które od początku nastawione są na rozwiązanie jakiegoś problemu: społecznego, ekologicznego czy ekonomicznego. Owszem, chcą przy okazji zarabiać pieniądze, ale nie za wszelką cenę. Młodzi przedsiębiorcy coraz częściej godzą się na to, że zarobią mniej, ale sprawiedliwie wynagrodzą współpracowników i wykonają pracę ważną dla społeczeństwa.

Skąd wziął się ten trend i jaka jest jego przyszłość? O tym opowiedzą moi goście w studiu TOK FM:

Przy okazji polecam archiwalne audycje o pokoleniu Y, technologiach dla niepełnosprawnych, odpowiedzialnym projektowaniu, ekonomii społecznej, crowdfundingu udziałowym i ekonomii współpracy.

Nowego odcinka "Człowieka 2.0" możecie posłuchać 12 listopada po godz. 20 na antenie Radia TOK FM. Później będzie dostępny jako podcast The Venture0 oraz The Venture1. Kompletny spis odcinków znajdziecie na stronie The Venture2. Zapraszam!