Ta gra nie jest grą, lecz przeżyciem. Podróże z przygodami od twórców Wiedźmina

Niedawno swoją światową premierę miała polska gra Wanderlust Travel Stories, która wyszła spod ręki ludzi odpowiedzialnych za komputerowego Wiedźmina i zaprzecza temu, co wiemy o grach. Wszystko kręci się wokół podróży oraz zbieranych w nich realnych doświadczeń i przeżyć, a cała przygoda okraszona jest opowieścią na miarę dobrego reportażu.
Ta gra nie jest grą, lecz przeżyciem. Podróże z przygodami od twórców Wiedźmina

Gra Wanderlust Travel Stories to intrygujące połączenie literatury z gamingiem – opiera się ona na czterech głównych historiach snutych przez czworo ludzi podróżujących przez Hiszpanię, Antarktydę, Kongo i Tajlandię. Gracz wciela się w rolę wybranego podróżnika, przeżywając jego przygody, podejmując jego decyzje, tym samym wpływając na jego nastrój i sposób postrzegania rzeczywistości. W trakcie rozgrywki gra serwuje także piękne zdjęcia, w większości wykonane własnoręcznie przez jej twórców.

Sytuacje, w których znajdują się bohaterowie wiernie oddają realia, które znamy – twórcom zależało na tym, żeby szeroko pokazać w grze to, co dzieje się na świecie, i nie zawsze są to rzeczy pozytywne. Nie brakuje też ładunków emocjonalnych, które zgrabnie przeplatają się z napotykanymi przez podróżników przygodami. Właśnie to czyni ten literacko-gamingowy twór propozycją, której od dawna brakowało, by zaprosić do świata gier nowe grupy – na przykład mole książkowe, czy znudzonych gamerów na tropie pozycji poszerzających horyzonty.

Literacka forma i rzadko poruszana w grach tematyka sprawiła, że Wanderlust bardzo szybko zwrócił na siebie uwagę polskich i zagranicznych mediów oraz wciągnął do gry zupełnie niegamerskie grupy odbiorców. Jak powiedział jeden z twórców gry, Artur Ganszyniec, który odpowiadał między innymi za fabułę Wiedźmina – ta gra jest dla wszystkich, którzy lubią czytać. 

Za grę Wanderlust Travel Stories odpowiada studio Different Tales, założone przez dwóch weteranów branży gier wideo – wspomnianego Artura Ganszyńca i Jacka Brzezińskiego. Wcześniej pracowali oni przy największych hitach (m.in. Wiedźmin, Dead Island i Hitman), jednak postanowili stworzyć coś głębszego i bardziej osobistego – tak powstało studio, do którego zaprosili również doświadczonych pisarzy, podróżników i artystów.

Gra dostępna jest na komputery PC i Mac, a także iPady, iPhone’y oraz Apple TV.

Więcej:granie