Tak ISS przelatuje na tle Słońca. Niezwykłe zdjęcie trafiło do sieci

Międzynarodowa Stacja Kosmiczna od niemal ćwierć wieku orbituje wokół naszej planety. Za sprawą nowego zdjęcia możemy podziwiać jej przelot na tle Słońca.
Tak ISS przelatuje na tle Słońca. Niezwykłe zdjęcie trafiło do sieci

Autorem tego niesamowitego zdjęcia, które widzicie poniżej, jest Wang Letian. Mieszkaniec Pekinu, jak sam przyznaje, astronomią interesował się od dziecka. Z czasem zaczął nie tylko obserwować niebo przez teleskop, ale również fotografować to, co zobaczył. W takich sytuacjach zazwyczaj kieruje się na przedmieścia swojej metropolii, gdzie zanieczyszczenie światłem jest niższe, co z kolei ułatwia prowadzenie obserwacji.

Biorąc pod uwagę efekty tego typu eskapad, trzeba przyznać, że Chińczyk świetnie realizuje się w swojej pasji. Wykonał serię zdjęć ukazujących przelot Międzynarodowej Stacji Kosmicznej z naszą gwiazdą w tle. Fotografie zostały następnie na siebie nałożone, tak, aby uzyskać pożądany efekt. Dzięki temu widzimy kolejne fazy przelotu ISS oraz szczegółową strukturę powierzchni Słońca. Nasza gwiazda jest pokryte plamami różniącymi się od otoczenia magnetyzmem i temperaturą. Posiada też ciemnopomarańczową otoczkę, która nadaje jej nieco przerażającego charakteru.

Międzynarodowa Stacja Kosmiczna trafiła na orbitę okołoziemską w 1998 roku, lecz pierwsza załogowa misja na jej pokładzie zaczęła się około dwóch lat później. Początkowo zakładano, że eksploatacja ISS potrwa nie więcej niż 20 lat, jednak z czasem okazało się, iż koniec jest bardziej odległy niż mogłoby się wydawać. I choć w ostatnim czasie miały miejsce liczne perypetie w tym zakresie – związane zarówno z fizycznymi awariami, jak i groźbami ze strony Rosjan – to istnieje spora szansa, że kosmiczne laboratorium będzie funkcjonowało nawet do 2030 roku.

Konkurencyjna stacja kosmiczna budowana przez Chiny

W międzyczasie na orbicie powstaje konkurencyjny projekt, nad którym piecze sprawują Chiny. To właśnie Państwo Środka rozpoczęło budowę wielomodułowej stacji Tiangong. Jednocześnie przedstawiciele tamtejszej agencji, zwanej CNSA, zachęcają inne kraje do współpracy w realizacji swojego pomysłu. Chińczycy nie mają bowiem dostępu do ISS, która jest zarządzana przez amerykańską NASA, rosyjski Roskosmos, kanadyjską CSA, japońską JAXA, europejską ESA oraz brazylijski Instituto Nacional de Pesquisas Espaciais.