Pierwsza załoga Axiom Space będzie składać się z trzech cywilów i jednego byłego astronauty  NASA w roli pilota. Każdy z klientów – oczywiście  z wyjątkiem pilota – musiał zapłacić za bilet 55 mln dolarów, czyli ponad 205 mln złotych. W tej cenie klienci Axiom Space otrzymują przelot rakietą rakietą SpaceX Falcon 9 na Międzynarodową Stację Kosmiczną, ośmiodniową misję na pokładzie i powrót na Ziemię.

Larry Conor, Mark Pathy i Eytan Stibbe to cywilni uczestnicy misji, która – jeśli dojdzie do skutku – będzie pierwszym komercyjnym lotem w kosmos i może otworzyć drzwi dla kosmicznej turystyki na szerszą skalę. Kapsułą, w której polecą trzej panowie będzie kierował emerytowany astronauta NASA Michael López-Alegría, który był w kosmosie czterokrotnie, a obecnie jest wiceprezesem Aximo Space.

Rejs planowany na styczeń 2022 roku będzie współprowadzony przez SpaceX Elona Muska. Obie firmy podpisały umowę partnerską jeszcze w marcu 2020 roku. Wówczas też planowany pierwszy lot zapowiadano na 2021, jednak plany te pokrzyżowała pandemia koronawirusa.

Pierwsza prywatna kosmiczna załoga dotrze na Międzynarodową Stację Kosmiczną dzięki kapsule SpaceX Dragon – takiej samej, jaka w ubiegłorocznej historycznej misji wyniosła na ISS amerykańskich astronautów. Dotarcie do stacji, po starcie z Cape Canaveral, zajmie jeden lub dwa dni. Astronauci-amatorzy spędzą na ISS osiem dni.

Pierwsi kosmiczni turyści

Larry Connor jest partnerem zarządzającym firmy inwestycyjnej z siedzibą w Ohio. Co ciekawe 70-letni Connor będzie drugą najstarszą osobą lecącą w kosmos, po locie wahadłowym Johna Glenna w 1998 roku, który miał wówczas 77 lat. Connor będzie również służył pod dowództwem Lopeza-Alegrii jako pilot kapsuły, co czyni go pierwszym prywatnym pilotem misji astronautów w historii podróży kosmicznych.

– Jestem podekscytowany i zaszczycony, że mogę być częścią tej historycznej misji. Nie chodzi o bycie pierwszym pilotem. Chodzi o robienie rzeczy, które można zrobić tylko w kosmosie, jak eksperymenty w mikrograwitacji. To wyjątkowy sposób, aby pomóc ludzkości – powiedział Connor.

Connor zbił swoją pierwszą fortunę na sprzęcie komputerowym w latach 80. i 90., zanim w 2003 roku założył firmę inwestycyjną Connor Group, działającą na rynku nieruchomości.

Mark Pathy to dyrektor naczelny kanadyjskiej firmy inwestycyjnej Mavrik Corp. Biznesmen z Montrealu ma 51 lat i jest ojcem trójki małych dzieci. W rozmowie z mediami przyznaje, że początkowo obawiał się, że oferta prywatnych lotów kosmicznych jest oszustwem.

Ostatecznie zapoznał się z ofertą Axiom Space, a także z historią samej firmy. Kiedy upewnił się, że  to nie żart, a rzeczywista możliwość lotu w kosmos, podjął decyzję, aby spełnić swoje marzenie.  Pathy planuje wraz z Kanadyjską Agencją Kosmiczną i Szpitalem Dziecięcym w Montrealu prowadzić podczas misjibadania związane ze zdrowiem.

Eytan Stibbe jest biznesmenem i byłym pilotem, latał myśliwcami w izraelskich siłach powietrznych. Obecnie 63-latek jest właścicielem firmy inwestycyjnej Vital Capital. Stibbe podkreśla, że jest świadomy zagrożeń związanych z lotami kosmicznymi, między innymi dlatego, że był bliskim przyjacielem pierwszego astronauty Izraela - Ilana Ramona. Ramon zginął w wypadku promu kosmicznego Columbia w 2003 roku.

Stibbe planuje przeprowadzić badania naukowe koordynowane przez Fundację Ramona i Izraelską Agencję Kosmiczną.