Świat powoli wraca do normalności. Naszą redakcję najbardziej cieszą stopniowo znoszone restrykcje dotyczące zagranicznych podróży. Kraje różnie radzą sobie z otwieraniem turystyki, ale Niemcy nawet mimo ostatnich niekorzystnych miesięcy utrzymały silną pozycję na rynku. Turystyka miejska pozostała przewodnim trendem w przyjazdach do naszych zachodnich sąsiadów, także w czasie pandemii 2020, i wygenerowała 5,2 mln podróży. Nie bez znaczenia są też nowe trendy związane ze zrównoważonym rozwojem.

Niemcy ruszają z promocją turystyki

Wchodzimy w szczyt turystycznego sezonu, Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) startuje z trzema kampaniami mającymi na celu prezentację marki Niemiec jako celu podróży. Poza wspomnianymi już przyjazdami do miast Niemcy chcą inspirować potencjalnych gości między innymi do realizowania aktywności na świeżym powietrzu. DZT dostrzega też, że w ostatnim czasie osoby podróżujące coraz bardziej interesują się tematami dotyczącymi zdrowia i dobrego samopoczucia, a także zaangażowaniem w zrównoważony rozwój.

Wakacyjny urlop w Niemczech ma zaspokoić wszystkie nasze potrzeby. Od wypoczynku, który jest główną motywacją dla 66 proc. podróżujących Europejczyków, po zainteresowanie przyrodą, dziedzictwem kulturowym, wellness i relaksem czy kulinariami.

Dolina Loreley, St. Goar fot. Mahlow Media, Winningen

Podróżuj po Niemczech w zrównoważony sposób

Zrównoważony styl życia, w tym także turystyka, od dłuższego czasu cieszy się coraz większym zainteresowaniem. DZT podkreśla wysoką jakość marki Niemiec, jako celu podróży w zgodzie z ideą zrównoważonego rozwoju właśnie. Przypomnijmy, że w 2020 r. Niemcy znalazły się w pierwszej piątce na świecie w indeksie SDG UNWTO.

„Na wielu naszych rynkach źródłowych świadomość zrównoważonego rozwoju znacznie wzrosła. Pandemia wzmocniła trend, który obecny był już od dawna. To szansa dla Niemiec jako celu podróży. Usługodawcy od wielu lat dostarczają profesjonalne oferty turystyczne i cały czas je poszerzają. Dzięki kampanii #SeeYouSoon prezentujemy certyfikowane oferty na rynkach zagranicznych” – mówi Petra Hedorfer, prezes zarządu DZT.

Inspiracje i oferty zostały opracowane przez DZT we współpracy z regionalnymi organizacjami marketingowymi i zewnętrznymi ekspertami ds. zrównoważonego rozwoju.

Śledź serwis Focus.pl, żeby być na bieżąco z kampanią #SeeYouSoon.

Latem tego roku Niemiecka Centrala Turystyki startuje również z dwiema innymi kampaniami: German.Local.Culture. i German.Spa.Tradition.

Materiał powstał we współpracy z Niemiecką Centralą Turystyki