MIT 1: IM WIĘCEJ BIAŁKA W JEDZENIU, TYM WIĘKSZE MIĘŚNIE?

Głównymi składnikami, które stymulują wzrost i zwiększanie wytrzymałości mięśni są węglowodany i kwasy tłuszczowe. Białko to jedynie składnik, który wspomaga odbudowę mikrouszkodzeń mięśni, wspierając ich wzrost. Spożywanie białka w ilościach przekraczających zalecenia (w zależności od uprawianego sportu od 1,4 grama do 2 gramów na kilogram masy ciała) jest nie tylko niepotrzebne i nieefektywne, ale i szkodliwe dla zdrowia. Przed treningiem warto zjeść posiłek bogaty w węglowodany proste, a po wysiłku fizycznym danie/ suplement zawierające zarówno białko jak i węglowodany.

 

MIT 2: SUPLEMENTY WITAMINOWE DODAJĄ ENERGII?

Witaminy i składniki mineralne zawarte w suplementach nie wpływają bezpośrednio na zwiększenie siły podczas wykonywanej aktywności fizycznej. Takie środki powinny być dopełnieniem codziennej diety człowieka, którego jadłospis nie jest urozmaicony (zdrowe tłuszcze, świeże owoce i warzywa, orzechy i pestki). Zwracając szczególną uwagę na składniki o właściwościach antyoksydacyjnych, w łatwy sposób można usprawnić procesy regeneracji organizmu po intensywnym wysiłku fizycznym.

 

MIT 3: PRZYJMOWANIE PŁYNÓW SPOWALNIA TRENING?

Przyjmowanie odpowiednich napojów podczas aktywności fizycznej ma za zadanie wyrównanie strat płynów w organizmie, wynikających z procesów termoregulacji – pocenie się oraz wentylacji – wydychana para wodna. Nie jest możliwe, aby przyjmowanie płynów spowalniało sportowca, jeżeli stosuje on dostosowaną do własnych potrzeb strategię nawadniania (bez przekraczania zalecanej ilości płynów).