Oto zestawienie wciąż utrzymujących się mitów i błędnych przekonań. W ramach argumentów korzystamy z wiedzy naukowej. 

Mit 1 – By utrzymać formę należy ćwiczyć 1-2 razy w tygodniu.

Fakt – To za mało, niestety nie odczujesz długotrwałego efektu.

- Minimum trzy razy tygodniowo to strukturalny program ćwiczeń – ocenia Shawn Arent z Rutgers University – Technicznie powinno się robić coś codziennie, mam na myśli fizyczną aktywność. Obserwujemy, że coraz więcej siedzenia odwraca skutki twojej aktywności. 

Mit 2 – Najlepszy czas na trening jest tuż po przebudzeniu.

Fakt – Najlepszy czas jest wtedy gdy... masz na to czas, o ile ćwiczysz regularnie. Idealne jest wprowadzenie codziennego nawyku ćwiczeń. Jeśli wolisz siłownię wieczorem – proszę bardzo, a jeśli lepiej działa na ciebie poranne bieganie – też dobrze!

Nie masz jeszcze swojej ulubionej pory? Istnieją badania, wedle których poranne ćwiczenia pobudzają ciało do spalania większej ilości tłuszczu w ciągu dnia. 

Mit 3 – Podnoszenie ciężarów zmienia tłuszcz w mięśnie.

Fakt – Nie da się przerobić tłuszczu na mięśnie – to fizjologicznie są dwie różne tkanki. 

To, co naprawdę robi z naszym ciałem podnoszenie ciężarów to wzmacnianie masy mięśniowej, zatem tkanki tego typu namnażają się wokół upchniętych między nimi tkanej tłuszczowych. Najlepszym sposobem na obniżenie masy tłuszczowej jest zdrowa dieta.