Nowy wymiar prędkości. 3T Strada Italia redefiniuje kolarstwo szosowe

3T Strada, jeden z najbardziej innowacyjnych rowerów szosowych ostatnich lat, powraca w wielkim stylu, sięgając po swoją pierwotną filozofię – napęd z jedną tarczą (1x). Marka ogłosiła, że nowa wersja modelu została zaprojektowana z myślą o współczesnych wymaganiach kolarzy. Wyposażenie w topowy osprzęt SRAM Red AXS XPLR oraz możliwość montażu szerokich opon to tylko niektóre z usprawnień, które przyciągają uwagę.
3T Strada Italia

3T Strada Italia

Kiedy w 2016 roku 3T wprowadziło Stradę z napędem 1x, rynek rowerowy był zaskoczony. W tamtym czasie, większość kolarzy preferowała tradycyjne konfiguracje 2x, oferujące szeroki zakres przełożeń. 3T podjęło jednak odważny krok, stawiając na uproszczenie napędu i poprawę aerodynamiki. Projekt, choć wizjonerski, spotkał się z mieszanymi opiniami.

Czytaj też: Takiej ramy jeszcze nie widziałeś. Rower szosowy Raso jest nie tylko piękniejszy, ale i wytrzymalszy

Dopiero lata później, dzięki popularyzacji napędów 1x w gravelach i rowerach triathlonowych, idea ta zaczęła zdobywać uznanie. Nowa wersja Strady, oparta na doświadczeniach z poprzednich lat, ma być odpowiedzią na zmieniające się potrzeby rynku. SRAM Red AXS XPLR oferuje zakres przełożeń równoważny konfiguracji 2x, eliminując jednocześnie konieczność stosowania przedniej przerzutki.

3T Strada Italia to szosowy rower przyszłości

Nowy model 3T Strada Italia to nie tylko zmiana w napędzie, ale również całościowe podejście do konstrukcji roweru. Projektanci postawili na jeszcze bardziej aerodynamiczną ramę, z wykorzystaniem głębszych i szerszych profili. Dodatkowo, możliwość montażu opon o szerokości do 35 mm pozwala na jazdę w trudniejszych warunkach, czyniąc rower bardziej uniwersalnym.

Czytaj też: Nowy Scott Addict RC łamie wszelkie granice wagi rowerów szosowych

Nowy 3T Strada Italia wyposażony w topowy SRAM Red AXS XPLR, oferuje 13-biegową kasetę 10-46T, która zapewnia płynność zmiany przełożeń i wystarczający zakres, by sprostać różnorodnym trasom. Rama roweru została wykonana z ulepszonego karbonu, którego projekt oparto na zaawansowanej aerodynamice, minimalizując opór powietrza i poprawiając osiągi.

3T Strada Italia

Producent oferuje dwie opcje kół: 3T Discus 45|32 LTD lub Zipp 353 NSW, dostosowane do różnych preferencji użytkowników. Rower zaprojektowano z myślą o wszechstronności, co pozwala na montaż opon o szerokości do 35 mm – dzięki temu model Strada sprawdzi się zarówno na gładkich asfaltach, jak i na bardziej wymagających nawierzchniach. Całość waży około 7,5 kg, w zależności od wybranej konfiguracji, co czyni go lekkim i efektywnym narzędziem do jazdy.

Napęd z jedną tarczą ma wiele zalet, które w nowym 3T Strada zostały dodatkowo zoptymalizowane. Przede wszystkim uproszczenie mechanizmu napędu przekłada się na niższą wagę i mniejsze ryzyko awarii. Brak przedniej przerzutki oznacza mniej ruchomych części, co w praktyce oznacza większą niezawodność.

Aerodynamika to kolejny ważny aspekt – w kolarstwie szosowym, gdzie każda sekunda ma znaczenie, minimalizacja oporu powietrza jest kluczowa. Dzięki zastosowaniu szerszych opon i nowej geometrii ramy, 3T Strada Italia oferuje nie tylko prędkość, ale również komfort.

3T Strada Italia

Cena 3T Strada Italia zaczyna się od ok. 11 705 euro, co plasuje go w segmencie premium, ale jednocześnie odzwierciedla najwyższą jakość wykonania i zaawansowane rozwiązania technologiczne.

3T Strada Italia to rower, który łączy nowoczesność, prostotę i zaawansowaną technologię. Dla tych, którzy cenią sobie aerodynamikę i minimalistyczne rozwiązania, nowy model może być strzałem w dziesiątkę. Wysoka cena i ograniczona dostępność sprawiają jednak, że jest to propozycja głównie dla entuzjastów i profesjonalistów.