
Alensa stawia na owoczesny salon zamiast tradycyjnej optyki
Przestrzeń w Złotych Tarasach zajmuje 180 metrów kwadratowych i zgromadzono w niej około 2,5 tysiąca modeli oprawek. Najciekawszy jest jednak sposób, w jaki firma podchodzi do klienta. Centralnym punktem jest gabinet optometryczny wyposażony w urządzenie Zeiss Visucore 500. Sprzęt ten wykonuje kompleksowe badanie wzroku w niespełna 4,5 minuty, z deklarowaną dokładnością do 0,01 dioptrii.
To nowoczesne urządzenie w ramach jednego badania łączy refrakcję obiektywną i subiektywną, a cały proces odbywa się w rekordowym czasie z dbałością o najwyższą dokładność badania, co pozwala poświęcić więcej uwagi indywidualnym potrzebom każdego klienta — wyjaśnia Aleksandra Makal-Młynarska, przedstawicielka Alensy
Salon stara się rozwiązać jeden z częstych problemów przy zakupie okularów – rozbieżności cenowe między sklepem internetowym a stacjonarnym. Wszystkie oprawki opatrzone są elektronicznymi etykietami, które mają gwarantować identyczną cenę jak na stronie alensa.pl. Dodatkowo, klienci mogą skorzystać z interaktywnych kiosków, pozwalających na wirtualne przymierzanie oprawek i składanie zamówień. To ciekawa próba połączenia wygody zakupów online z możliwością bezpośredniego kontaktu z produktem.

Polska jako kluczowy kierunek ekspansji
Decyzja o inwestycji w naszym kraju ma solidne podstawy rynkowe. Jak wskazują dane, ponad połowa Polaków używa okularów korekcyjnych lub soczewek kontaktowych, co stwarza bardzo duży potencjał sprzedażowy.
Polska to jeden z najlepiej rozwijających się rynków w Europie. Ponad połowa jej mieszkańców nosi okulary korekcyjne lub soczewki kontaktowe. Dzięki dobrze rozwiniętemu rynkowi handlowemu oraz dostępowi do wykwalifikowanej kadry kraj ten oferuje idealne warunki do inwestycji — mówi Aleksandra Makal-Młynarska.
Firma, która zaczynała w 2007 roku jako internetowy sklep z soczewkami, dziś ma w ofercie 17 tysięcy modeli oprawek i magazynuje pół miliona opakowań soczewek. Dzięki takim zapasom realizuje 97 procent zamówień w ciągu jednego dnia. Obecny model biznesowy, łączący sprzedaż online z salonami stacjonarnymi, powstał w 2022 roku i działa już w Czechach, na Słowacji oraz na Węgrzech. Łącznie Alensa prowadzi 40 takich placówek w Europie.
Czytaj też: Cena sukcesu? Co ósma polska bizneswoman doświadczyła dyskryminacji przy szukaniu finansowania
Warszawski salon jest drugą fizyczną lokacją marki w Polsce, po wcześniej otwartym punkcie w Katowicach. Firma deklaruje, że to dopiero początek.
Od wielu lat oferujemy w Polsce nasze produkty na stronie www.alensa.pl i zyskaliśmy dużą grupę lojalnych klientów, którzy bardzo wysoko oceniają naszą ofertę produktową i cenową. Naturalnym, kolejnym krokiem w rozwoju marki jest rozszerzenie naszej obecności poza e-commerce.
Otwarcie w Złotych Tarasach jest testem nowego modelu w jednej z najważniejszych polskich lokalizacji. Sukces tego przedsięwzięcia prawdopodobnie zadecyduje o tempie dalszej ekspansji w innych dużych miastach. Alensa dysponuje doświadczeniem z innych rynków i wyraźnymi ambicjami. Pozostaje przekonać się, czy jej wizja salonu przyszłości, pełnego technologii i samoobsługi, trafi na podatny grunt wśród polskich klientów, przyzwyczajonych często do tradycyjnej, osobistej obsługi w zakładach optycznych.