Napraw swojego iPada samodzielnie. Apple rozszerza program Samoobsługowej naprawy

Mamy dobre wieści dla wszystkich majsterkowiczów i tych, którzy cenią sobie niezależność w naprawach sprzętu elektronicznego. Apple rozszerzył swój program Samoobsługowej naprawy, udostępniając instrukcje, oryginalne części i narzędzia do samodzielnej naprawy wybranych modeli iPadów. To kolejny krok giganta z Cupertino w kierunku ułatwienia dostępu do napraw poza autoryzowanymi serwisami.
Napraw swojego iPada samodzielnie. Apple rozszerza program Samoobsługowej naprawy

Czym jest program Self Service Repair, czyli program Samoobsługowej naprawy u Apple’a?

Do 2021 roku jedynym sposobem na naprawę iPhone’a czy też innego urządzenia giganta było skorzystanie z usług autoryzowanych serwisów Apple’a lub kwalifikowanych niezależnych dostawców napraw. Rosnąca presja ze strony regulacji prawnych w różnych krajach, w tym unijnej Dyrektywy Prawa do Naprawy, skłoniła Apple do wprowadzenia programu Samoobsługowej naprawy (Self Service Repair). Został on uruchomiony w 2022 roku i ma na celu umożliwienie konsumentom, którzy czują się na siłach, by samodzielnie przeprowadzić naprawy, dostępu do tych samych instrukcji, oryginalnych części Apple i narzędzi, których używa się w sklepach Apple Store i autoryzowanych serwisach. To realna opcja dla tych, którzy chcą spróbować swoich sił w naprawie, zamiast oddawać sprzęt do serwisu. Jak jednak podkreśla gigant:

Samoobsługowa naprawa to usługa przeznaczona dla osób dysponujących wiedzą i doświadczeniem w zakresie naprawy urządzeń elektronicznych. Jeśli potrafisz poradzić sobie ze złożonością tego procesu, Samoobsługowa naprawa może zapewnić Ci dostęp do oryginalnych części, narzędzi i podręczników Apple, dzięki którym samodzielnie przeprowadzisz naprawę pogwarancyjną urządzenia. Wykonaj poniższe kroki, aby zrealizować różnego rodzaju naprawy pogwarancyjne iPhone’a lub Maca, takie jak wymiana ekranu.

Czytaj też: iPhone 17 Air będzie nie tylko cienki, ale też leciutki

Obecnie w ramach Samoobsługowej naprawy możemy zreperować:

  • iPhone’y: Od początku program obejmuje szeroki zakres modeli iPhone’ów, w tym również niedawno wydany iPhone 16e. Można naprawiać elementy takie jak wyświetlacze, baterie czy porty ładowania.
  • MacBooki: W 2023 roku program został rozszerzony o wybrane modele MacBooków, w tym MacBook Air i Mac Studio.
  • Nowe iPady: Od teraz do programu dołączają również iPady! Na razie Apple wymienia następujące modele:
    • iPad Air (M2 i nowsze)
    • iPad Pro (M4)
    • iPad mini (A17 Pro)
    • iPad (A16)

Dla tych iPadów dostępne są części takie jak wyświetlacze, baterie, kamery i zewnętrzne porty ładowania. Z uwagi na dodanie tabletów, program Samoobsługowej naprawy obejmuje teraz aż 65 różnych urządzeń Apple i jest dostępny w 33 krajach. W tym lecie do programu dołączy również Kanada, stając się 34. krajem w ofercie Apple.

Czytaj też: WhatsApp w końcu ma aplikację na iPada. Lepiej późno niż wcale

Nie jest to tylko działanie na pokaz, bo gigant z Cupertino stara się również zapewniać coraz większy dostęp do oryginalnych części i wsparcia. Dowodem na to jest rozszerzenie programu Genuine Parts Distributor, mającego na celu poszerzenie dostępu do oryginalnych części dla firm, które nie mają bezpośrednich relacji serwisowych z Apple’em. Brian Naumann, wiceprezes AppleCare, podkreślił cel firmy:

W Apple naszym celem jest tworzenie najlepszych produktów na świecie, które służą jak najdłużej. Dzisiejsze ogłoszenie to dla nas ekscytujący moment, ponieważ rozszerzamy nasze usługi naprawcze na większą liczbę klientów, umożliwiając im dalsze wydłużanie żywotności swoich produktów — wszystko bez narażania bezpieczeństwa, prywatności czy zabezpieczeń.

Czytaj też: Apple zrewolucjonizuje nie tylko iOS. “Solarium” nadchodzi do tvOS i watchOS

Jak widać, Apple w ostatnich latach znacznie zwiększył swoje możliwości naprawcze, rozszerzając liczbę profesjonalnych punktów serwisowych, które mają dostęp do oryginalnych części, narzędzi i szkoleń. Opcje naprawy obejmują teraz sklepy Apple Store, autoryzowanych dostawców usług Apple’a, niezależnych dostawców napraw, centra napraw wysyłkowych, program Samoobsługowej naprawy oraz program Genuine Parts Distributor. Takie kompleksowe podejście ma na celu zapewnienie klientom jak największej elastyczności i wsparcia w utrzymaniu ich urządzeń w doskonałym stanie, by mogły służyć im przez długie lata.